W marcu 2023 roku w Rosji zostało zarejestrowanych 48,4 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To o około 10,6 proc. mniej niż w tym samym miesiącu zeszłego roku. To najniższy procentowy spadek od inwazji Rosji na Ukrainę w lutym 2022 roku.
Przypominamy, że dane miesięczne publikowane przez stowarzyszenie AEBUS nie obejmują rejestracji marek Mercedes-Benz, BMW (podawane kwartalnie) ani Chery oraz Exeed.
Pomimo perturbacji wywołanych sankcjami oraz niedoborami w łańcuchach dostaw niezmiennie liderem rynku pozostaje Łada. W minionym miesiącu marka ta zanotowała wzrost popytu aż o 90 proc. (23,3 tys. sztuk). Trend wzrostowy trwa już drugi miesiąc.
Pozostałe miejsca na podium przypadły chińskim producentów, którzy zwiększają swój udział w rynku rosyjskim. Drugą marką był Haval (6,8 tys. sztuk, +331 proc.) a trzecią Geely (5,1 tys., +243 proc.). W sumie w pierwszej "dzięsiątce" marek było jeszcze dwóch producentów z Kraju Środka (6. - Changan i 8. - Greal Wall).
W I kwartale br. Rosji zostało zarejestrowanych 123,8 tys. aut osobowych i lekkich dostawczych (-44,7 proc.).
Europa
Tylko 10-procentowy spadek na rosyjskim rynku motoryzacyjnym w marcu 2023 r.
- Szczegóły
- Autor: AutomotiveSuppliers.pl (fot. Łada)