W połowie maja br. Komisja Europejska zaakceptowała wspólną kontrolę nad utworzoną przez Freudenberg & Co. KG i Trelleborg AB spółką joint venture Trelleborg Vibracoustic.
Komisja stwierdziła, że transakcja nie budzi obaw naruszenia konkurencji, ponieważ na rynku pozostanie wiele innych konkurencyjnych firm.
1 lutego br. Freudenberg i Trelleborg podpisały umowę, zgodnie z którą powstanie spółka jv (50 proc. dla każdej ze stron). Jej działalność będzie dotyczyć projektowania, produkcji i sprzedaży systemów antywibracyjnych do samochodów, autobusów i ciężarówek.
W roku finansowym 2010 dział Vibracoustic Freudenberga miał około 600 mln euro przychodów i zatrudniał około 3,1 tys. osób, natomiast część Trelleborg Automotive, wchodząca do joint venture - około 630 mln euro sprzedaży i ponad 5 tys. pracowników (około 75 proc. wszystkich przychodów Trelleborg Automotive). Łącznie w skład jv wejdzą zakłady, zatrudniające 8,1 tys. osób w 17 krajach na świecie.
Komisja stwierdziła, że transakcja nie budzi obaw naruszenia konkurencji, ponieważ na rynku pozostanie wiele innych konkurencyjnych firm.
1 lutego br. Freudenberg i Trelleborg podpisały umowę, zgodnie z którą powstanie spółka jv (50 proc. dla każdej ze stron). Jej działalność będzie dotyczyć projektowania, produkcji i sprzedaży systemów antywibracyjnych do samochodów, autobusów i ciężarówek.
W roku finansowym 2010 dział Vibracoustic Freudenberga miał około 600 mln euro przychodów i zatrudniał około 3,1 tys. osób, natomiast część Trelleborg Automotive, wchodząca do joint venture - około 630 mln euro sprzedaży i ponad 5 tys. pracowników (około 75 proc. wszystkich przychodów Trelleborg Automotive). Łącznie w skład jv wejdzą zakłady, zatrudniające 8,1 tys. osób w 17 krajach na świecie.