Takoni
VIA
Unia Europejska zobowiązuje się do zainwestowania 422 mln euro w infrastrukturę paliw alternatywnych w celu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i promowania czystszego transportu. Finansowanie jest częścią Instrumentu Infrastruktury Paliw Alternatywnych (AFIF) i wspiera transport lotniczy, morski i drogowy.

Wspiera również wdrażanie infrastruktury pojazdów elektrycznych i tankowania wodoru na obszarach miejskich, co ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia długoterminowych celów środowiskowych UE.

Wśród 39 dofinansowanych projektów znalazły się te skupiające się na zrównoważonej mobilności miejskiej:

ACTIVA:
Ten projekt tworzy sieć 20 stacji tankowania wodoru w węzłach miejskich w całej Hiszpanii. Stacje te zostaną zainstalowane wzdłuż Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), europejskiej inicjatywy infrastrukturalnej mającej na celu połączenie kluczowych miast i regionów, usprawnienie transportu i ułatwienie zrównoważonej mobilności w całej Europie. Ten projekt znacznie rozszerzy infrastrukturę wodorową i będzie promować wykorzystanie pojazdów napędzanych wodorem na obszarach miejskich.

Drive-E Cohesion - wdrażanie infrastruktury ładowania w CZ, HU, RO, BG, SK, PL:
Projekt obejmuje instalację 708 punktów ładowania lekkich pojazdów elektrycznych (eLDV) i 126 punktów ładowania ciężkich pojazdów elektrycznych (eHDV), strategicznie rozmieszczonych wzdłuż głównych tras TEN-T. Zapewnia on integrację infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych z szerszym europejskim systemem transportowym, przyczyniając się do rozwoju zrównoważonej i połączonej mobilności w całej Europie.

Drive-E General - wdrażanie infrastruktury ładowania w AT, DE, DK, IT, LT, NL, SE:
Ten projekt jest odpowiednikiem poprzedniego projektu, rozszerzając się na kolejne kraje europejskie. Wdroży 224 punkty ładowania eLDV i 301 punktów ładowania eHDV. Infrastruktura ładowania zostanie również zainstalowana wzdłuż kluczowych tras TEN-T.

Projekty te wspierają przejście na flotę bezemisyjną i są zgodne z celami UE w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych, poprawy jakości powietrza i zwiększenia konkurencyjności europejskiego przemysłu. Patrząc w przyszłość, UE będzie nadal finansować nowe propozycje w celu dalszego rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Kolejna runda finansowania rozpocznie się w czerwcu 2025 r., a dostępnych będzie 578 mln EUR.
0
Udostępniono
Automotive CEE Day

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bodycote Polska Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Mondi Simet Sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Etyfol
HQ Plastics