Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Stellantis N.V. świętuje dziś uruchomienie produkcji zelektryfikowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (eDCT) w swoim historycznym zakładzie przemysłowym Mirafiori we Włoszech.

Jest to kolejny etap inwestycji o wartości 240 mln euro w turyński zakład i włoski przemysł motoryzacyjny, którego celem jest stworzenie Mirafiori Automotive Park 2030. Dyrektor generalny Stellantis ogłosił dziś kolejną inwestycję w wysokości 100 milionów euro mającą zwiększyć potencjał kultowego Fiata 500e. Mirafiori Automotive Park 2030 jest fizycznym urzeczywistnieniem wizji Stellantis zakładającej przekształcenie się w firmę technologiczną zajmującą się zrównoważoną mobilnością. Obiekt ten, będący jednym z trzech głównych globalnych ośrodków Stellantis, prowadzi działalność obejmującą cały cykl motoryzacyjny, od projektowania po recykling.

Mirafiori jest również integralną częścią programu transformacji grEEn-campus w Stellantis, który pomoże zmniejszyć emisję CO2 równoważną wartości 36 000 ton. grEEn-campus to miejsce wymiany i dzielenia się pomysłami mające na celu promowanie kreatywności i wydajności, a ostatecznie stworzenie niezwykle pożądanego środowiska pracy. Program transformacji będzie wspierać cel Stellantis określony w strategii Dare Forward 2030, jakim jest osiągnięcie do 2038 roku zerowej emisji dwutlenku węgla.

- Prowadząc działalność na całym świecie, Stellantis czerpie ze swoich włoskich, francuskich i amerykańskich korzen -, powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis - Jednak Mirafiori jest wyjątkowe dla Stellantis, ponieważ staje się kompletnym centrum operacyjnym skupiającym funkcje centralne, rozwój technologiczny, produkcję i działania związane z gospodarką o obiegu zamkniętym. Dlatego właśnie jego głęboka transformacja, z ośmioma nowymi gałęziami działalności powstałymi w Turynie od czasu utworzenia Stellantis, wymaga wiele uwagi, szkoleń i inwestycji, dzięki którym nadal będziemy mogli oferować pojazdy, technologie i usługi, które zdobędą serca i umysły naszych klientów na całym świecie. Równolegle z uruchomieniem produkcji eDCT, dzisiejsza zapowiedź kolejnej inwestycji w wysokości 100 milionów euro jest odpowiedzią na ambicję posiadania jeszcze bardziej atrakcyjnego i przystępnego cenowo Fiata 500e, aby poszerzyć bazę klientów, a tym samym rozszerzyć działalność produkcyjną w Mirafiori. Jak pokazaliśmy dzisiaj, zamierzamy bronić naszej pozycji lidera we Włoszech przed wszelką konkurencją, w tym chińskimi producentami, niezależnie od wsparcia, z jakiego mogą korzystać w tym kraju. Każdego dnia nasi włoscy pracownicy wykazują się swoimi umiejętnościami, duchem walki i odpornością. Chcę im gorąco i szczerze podziękować za ich wsparcie dla Stellantis. Nasi interesariusze mogą być pewni, że będziemy nadal chronić i pielęgnować nasze korzenie w nowy, czasem zaskakujący sposób. 

Mirafiori Automotive Park 2030 to kolejny rozdział w bogatej, 80-letniej historii tego historycznego miejsca, w którym obecnie produkowany jest Abarth 500e, Fiat 500e, Maserati GranTurismo i Maserati GranCabrio. Ponad 90% wyprodukowanych tam pojazdów trafia na eksport, przyczyniając się tym samym do poprawy bilansu handlowego Włoch.

W 2023 roku FIAT zwiększył swoją globalną sprzedaż o 12%, odnotowując łącznie 1,35 miliona sprzedanych egzemplarzy na całym świecie i potwierdzając swoją pozycję wiodącej marki w Stellantis pod względem wielkości sprzedaży. Marka FIAT jest liderem w czterech krajach, z udziałem w rynku wynoszącym odpowiednio 21,8% w Brazylii, 12,8% we Włoszech, 15,7% w Turcji i 78,6% w Algierii. FIAT jest liderem w segmencie A w Europie z 42% udziałem w rynku, a nowo ogłoszona inwestycja w model 500e ma na celu wzmocnienie jego pozycji jako lidera poprzez zaoferowanie jeszcze lepszego doświadczenia klienta dzięki bardziej dostępnej opcji obejmującej całkowicie nowy akumulator i silnik elektryczny.

Oprócz produkcji samochodów marek FIAT i Maserati, zakład Mirafiori Automotive Park 2030 obejmuje:

  • Produkcję skrzyń biegów: oprócz bieżącej produkcji manualnych skrzyń biegów C514 do Fiata Pandy produkowanego w Pomigliano we Włoszech, spółka joint venture eTransmissions Assembly uruchomiła dziś w niecałe dwa lata produkcję skrzyń biegów eDCT do hybrydowych układów napędowych Stellantis. Zakład będzie produkował do 600 000 skrzyń biegów eDCT rocznie, równolegle z produkcją w Metz we Francji. Skrzynia biegów eDCT produkowana w Mirafiori to najnowocześniejsza, a jednocześnie przystępna cenowo technologia napędu hybrydowego, która łączy silnik elektryczny o mocy 21 kW i dwusprzęgłową skrzynię biegów. Silnik zapewnia napęd elektryczny podczas jazdy, w której potrzebny jest mniejszy moment obrotowy silnika, takiej jak jazda miejska lub jazda ze stałą prędkością, umożliwiając wyłączenie silnika spalinowego przez ponad 50% jazdy w ruchu miejskim. Gdy potrzebny jest większy moment obrotowy, włącza się silnik spalinowy.


  • Battery Technology Center (Centrum Technologii Akumulatorów): dzięki inwestycji o wartości 40 milionów euro na jego rozwój, innowacyjne centrum zwiększa możliwości Stellantis w zakresie projektowania, opracowywania i testowania pakietów akumulatorów, modułów, ogniw wysokiego napięcia i oprogramowania, które będą montowane w przyszłych modelach marek Stellantis. Centrum należy do największych w europejskiej branży motoryzacyjnej.

  • Ośrodek gospodarki o obiegu zamkniętym SUSTAINera: to pionierskie centrum gospodarki o obiegu zamkniętym jest gospodarzem kluczowych działań na rzecz rozwoju zrównoważonej produkcji i konsumpcji komponentów i pojazdów. Działalność obejmuje regenerację pojazdów, demontaż pojazdów i regenerację części, z planami globalnej ekspansji. Celem Stellantis jest czterokrotne zwiększenie przychodów poprzez wydłużenie okresu użytkowania komponentów i usług oraz 10-krotne zwiększenie przychodów z recyklingu do 2030 r. w porównaniu z 2021 r.


  • Nowy GrEEn-campus, który wkrótce zostanie uruchomiony: neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla i oparty na współpracy program transformacji miejsc pracy, którego celem jest wzmocnienie podstaw funkcji zajmujących się projektowaniem, badaniami i rozwojem oraz funkcji centralnych Stellantis poprzez innowacyjne, zrównoważone i oparte na współpracy projekty. Miejsce to zgromadzi pracowników zaangażowanych w różne działania, w tym globalne centra decyzyjne obejmujące:


  • Globalną siedzibę Stellantis Pro One, której celem jest wzmocnienie ofensywy Spółki w sektorze pojazdów użytkowych, aby osiągnąć pozycję światowego lidera. Jednostka biznesowa pojazdów użytkowych generuje jedną trzecią całkowitych przychodów Stellantis.

  • Drive4You, by Stellantis, wewnętrzną firmę logistyczną zarządzającą 230 ciężarówkami i 230 kierowcami we Włoszech z siedzibą w Turynie.

  • Mobilisights, firmę zajmującą się danymi, zaangażowaną w rozwój działalności Spółki w zakresie w zakresie Data-as-a-Service (DaaS) oraz opracowywanie i licencjonowanie innowacyjnych produktów, aplikacji i usług B2B. 

  • Centrum oprogramowania odpowiedzialne na poziomie globalnym za zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) i STLA AutoDrive.

  • Advanced Engineering, globalne centrum kompetencji w zakresie formowania wtryskowego tworzyw sztucznych, dużych samochodów dostawczych, oprogramowania i zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy.

  • Stellantis Design, siedziba główna zajmująca się projektowaniem samochodów marek Abarth, Alfa Romeo, FIAT, Lancia, Maserati i modeli Jeep® na rynki europejskie.

  • Włoską spółkę zależną Stellantis.

    eDCTPlant Turin
W ciągu ostatnich pięciu lat, Stellantis zainwestowała ponad 5 miliardów euro we włoską działalność związaną z nowymi produktami oraz zakładami produkcyjnymi i nadal będzie to robić, aby stworzyć zrównoważony model biznesowy dla swojej działalności we Włoszech, przy wsparciu swoich dostawców i instytucji, jako „włoska drużyna złożona z trzech graczy”. Spółka inwestuje również w szkolenia mające na celu przekwalifikowanie i podnoszenie kwalifikacji zawodowych swoich pracowników, kontynuując jednocześnie owocną współpracę z Politechniką Turyńską rozpoczętą już w 1999 roku, która zaowocuje stworzeniem kampusu w obszarze Mirafiori poświęconego projektowaniu i zrównoważonej mobilności.

W ciągu najbliższych 10 lat Stellantis zainwestuje w elektryfikację ponad 50 miliardów euro, co pozwoli zrealizować cele przewidziane w planie strategicznym Dare Forward 2030, którego celem jest osiągnięcie 100% udziału samochodów osobowych z napędem elektrycznym (BEV) w sprzedaży samochodów osobowych w Europie oraz 50% udziału w sprzedaży samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych z napędem elektrycznym (BEV) w Stanach Zjednoczonych do 2030 roku. Aby osiągnąć te cele handlowe, Spółka zapewnia sobie około 400 GWh pojemności akumulatorów, korzystając ze wsparcia sześciu zakładów produkujących akumulatory w Ameryce Północnej i Europie. Stellantis jest na dobrej drodze, aby do 2038 roku osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich obszarach, przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

item Polska Sp. z o. o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
Takoni Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.