Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Peugeot, modele: Traveller i Expert, mogą być wyposażone w oprogramowanie centralki sterowania silnika z nieprawidłową kalibracją diagnostyki pompy wodnego roztworu mocznika. Powoduje to brak sygnalizacji (zaświecania się lampki sygnalizacyjnej) w zestawie wskaźników w przypadku nadciśnienia wodnego roztworu mocznika i dezaktywację systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz może prowadzić do niezgodności z przepisami dotyczącymi emisji.
Kampanii naprawczej w Polsce podlega łącznie 265 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu aktualizacji oprogramowania kalibracji jednostki sterującej silnika (Engine Control Unit).
Volkswagen Group Rus zdecydował o likwidacji biura w Niżnym Nowogrodzie, gdzie spółka prowadziła montaż aut marki Škoda na terenie zakładów rosyjskiej Grupy GAZ, poinformował Interfax.
"Biorąc pod uwagę ogólny wysoki poziom niepewności i niemożność przewidzenia potencjalnego wznowienia produkcji w Niżnym Nowogrodzie, Volkswagen Group Rus zdecydował się rozpocząć oficjalną procedurę zamknięcia własnego biura w Niżnym Nowogrodzie z dniem 5 lipca”, czytamy w wydanym komunikacie VW.
Oddział w Niżnym Nowogrodzie zostaje zamknięty z powodu „braku części produkowanych w UE, krytycznie ważnych komponentów z Ukrainy oraz braku krajowych odpowiedników, zakłócenia łańcuchów logistycznych i niemożności przewidzenia warunków wznowienia pracy”, powiedział agencji Reutera przewodniczący związek zawodowy MPRA Dmitrij Trudowoj, powołał się na oświadczenie Volkswagena skierowane do pracownikom.
Większość z 200 pracowników fabryki w Niżnym Nowogrodzie przeszła na emeryturę lub zrezygnowała z pracy dobrowolnie. Zamknięcie biura wpłynie na 60 osób.
Według Trudowoja wyposażenie produkcyjne zostanie przeniesione do fabryki Volkswagena w Kałudze, gdzie przed rosyjska inwazją na Ukrainę były produkowane auta marek Volkswagen i Škoda oraz silniki benzynowe.
Europa
Volkswagen likwiduje jedną z dwóch fabryk w Rosji
- Szczegóły
- Autor: Interfax, Reuters, AutomotiveSuppliers.pl