Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Volkswagen dokonał zmian na kluczowych stanowiskach w zarządzie marki, co pozwoli przyspieszyć transformację firmy w kierunku ery cyfrowej i autonomicznej mobilności. Thomas Ulbrich został członkiem zarządu odpowiedzialnym za nowo utworzony dział New Mobility, który łączy samochody elektryczne i kompetencje związane z oprogramowaniem marki Volkswagen Samochody Osobowe.

Kai Grünitz, wcześniej szef działu rozwoju marki Volkswagen Samochody Dostawcze, zastąpi Ulbricha jako członek zarządu odpowiedzialny za rozwój techniczny. Inne zmiany dotyczą finansów – Patrik Andreas Mayer, obecnie dyrektor finansowy Grupy Volkswagen w Rosji, będzie odpowiadał za finanse marki Volkswagen Samochody Osobowe. Zastępuje Alexandra Seitza, który został mianowany prezesem Grupy Volkswagen w Ameryce Południowej. Tym samym przejmie obowiązki Pablo Di Si, który od 1 września 2022 roku pełni funkcję prezesa i dyrektora generalnego Volkswagen Group of America oraz dyrektora generalnego regionu Ameryki Północnej. Ulbrich, Grünitz, Mayer i Seitz obejmą swoje nowe stanowiska z dniem 1 października 2022 roku.

Zmiany w zarządzie Volkswagena pozwolą stworzyć podstawy do kontynuowania transformacji firmy w kierunku dostawcy mobilności zorientowanego na oprogramowanie. „Z nowo utworzonym działem New Mobility łączymy strategiczne obszary – mobilności elektrycznej i oprogramowania, zwiększając tym samym tempo innowacji. Celem jest zaoferowanie naszym klientom najwyższej jakości produktów i oprogramowania, które jest bardzo łatwe w użyciu. Cieszę się, że Thomas Ulbrich podejmie się tego zadania. Jako dyrektor ds. technologii i członek zarządu odpowiedzialny za elektromobilność, wyznaczył już kierunek dla naszej marki. Widział ID.3 i ID.4 od szkicu po gotowy pojazd na drodze i sprawił, że samochody elektryczne świetnie sprawdzają się w codziennym użytkowaniu. Teraz również będzie odgrywał ważną rolę w kształtowaniu transformacji technologicznej w kierunku digitalizacji mobilności w Volkswagenie. Życzę mu wielu sukcesów” – powiedział Thomas Schäfer, CEO marki Volkswagen Samochody Osobowe i szef grupy marek wolumenowych. „Chciałbym również powitać w zespole Kaia Grünitza, nowego członka zarządu odpowiedzialnego za rozwój techniczny. Jako szef działu rozwoju marki Volkswagen Samochody Dostawcze wniósł on istotny wkład w udane wprowadzenie na rynek modelu ID. Buzz.”

Dwie linie samochodów elektrycznych – G4 (modele zbudowane na platformie MEB) i G3 będą przypisane do działu New Mobility. Linia G3 obejmuje wszystkie modele, które będą oparte na nowej, skalowalnej platformie SSP dla całej Grupy. Dział ten będzie odpowiedzialny za oprogramowanie i będzie ściśle współpracował z CARIAD, jednostką Grupy zajmującą się oprogramowaniem samochodowym. Thomas Ulbrich został również wybrany do rady nadzorczej CARIAD w celu dalszego zacieśnienia współpracy. CARIAD jest odpowiedzialny za rozwój oprogramowania, a marka Volkswagen Samochody Osobowe za jego integrację.

Pozostałe zmiany personalne dotyczą finansów. Patrik Andreas Mayer, obecnie dyrektor finansowy Grupy Volkswagen w Rosji, zostanie dyrektorem finansowym marki Volkswagen Samochody Osobowe. Zastąpi Alexandra Seitza, który został powołany na stanowisko prezesa Grupy Volkswagen w regionie Ameryki Południowej.
Thomas Schäfer dodaje: „Jako dyrektor finansowy, Alexander Seitz z powodzeniem przeprowadził markę Volkswagen przez zawirowania w ciągu ostatnich dwóch i pół roku i pomógł postawić firmę na mocnych fundamentach. Chciałbym mu za to bardzo podziękować i życzę mu wszystkiego najlepszego w jego nowej roli. Dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu w Ameryce Południowej jest on idealnym człowiekiemna to stanowisko na ważnym dla nas rynku. Cieszę się również, że udało nam się pozyskać Patrika Mayera, znakomitego menedżera z międzynarodowym doświadczeniem, jako nowego dyrektora finansowego marki Volkswagen. Jego zadaniem będzie trwałe zwiększanie rentowności i dalsze wzmacnianie naszej solidności finansowej. Życzę mu sukcesów i witam go serdecznie w zarządzie.”

Thomas Ulbrich studiował na Uniwersytecie w Hamburgu. W 1992 roku, po zdobyciu tytułu inżyniera, rozpoczął karierę w dziale logistyki w Wolfsburgu, gdzie w 1995 roku objął stanowisko kierownicze. W 1996 roku został szefem logistyki w spółce FAW-Volkswagen w Changchun w Chinach. Dwa lata później przejął odpowiedzialność za montaż „segmentu II” w zakładzie w Wolfsburgu, a w 1999 r. został szefem logistyki fabryki w Emden. Kolejny etap kariery zawodowej zaprowadził go do firmy AUTO 5000 w Wolfsburgu, gdzie w latach 2001-2008 był dyrektorem technicznym i prezesem zarządu. W 2008 roku został członkiem zarządu ds. produkcji marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze. Ulbrich przeniósł się w 2010 roku do SAIC Volkswagen w Chinach na stanowisko wiceprezesa, odpowiedzialnego za rozwój, a także produkcję i logistykę w łącznie pięciu lokalizacjach. Od 2014 do 2018 roku Thomas Ulbrich był odpowiedzialny za produkcję i logistykę jako członek zarządu marki Volkswagen. Od 2018 do 2021 roku był członkiem zarządu marki Volkswagen odpowiedzialnym za elektromobilność. Od lutego 2021 roku jest członkiem zarządu, odpowiedzialnym za dział rozwoju technicznego marki Volkswagen Samochody Osobowe.

Kai Grünitz jest z wykształcenia inżynierem. Z Volkswagenem związany jest od niemal 26 lat i w trakcie swojej kariery pełnił różne funkcje w dziale rozwoju i zarządzania. Początkowo pracował w dziale rozwoju w Skodzie, w 2012 roku trafił do marki Volkswagen Samochody Dostawcze, gdzie odpowiadał za planowanie korporacyjne. Grünitz objął w 2014 roku zarządzanie rozwojem mechatronicznych systemów podwozia, a następnie dodatkowe role w rozwoju pojazdów dostawczych, w tym rozwój podwozia w 2017 roku i rozwój elektryczno-elektroniczny w 2018 roku. Od początku 2020 roku pracuje nad samochodami autonomicznymi i modelem T7, a w listopadzie 2020 roku został dyrektorem technicznym marki Volkswagen Samochody Dostawcze i odpowiada za jej rozwój.

Patrik Andreas Mayer rozpoczął swoją karierę w Grupie Volkswagen w 1997 roku jako stażysta w Wolfsburgu. W 2001 roku został szefem działu kontroli inwestycji marki Volkswagen Samochody Osobowe. Następnie zajmował wiele stanowisk kierowniczych w koncernie, m.in. szefa rozwoju biznesu, dyrektora finansowego w Volkswagen Navarra oraz wiceprezesa ds. finansów i technologii informacyjnych w Grupie Volkswagen w USA. W 2014 roku przejął odpowiedzialność za kontroling w zakładzie produkcji komponentów w Kassel, po czym w 2016 roku został mianowany dyrektorem finansowym Grupy Volkswagen w Rosji. Mayer studiował na politechnice w Karlsruhe, uniwersytecie w Coventry i politechnice w Paryżu. Zdobył również tytuł MBA w Henley w Wielkiej Brytanii.

Alexander Seitz ma wieloletnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych w branży motoryzacyjnej w wielu krajach, w szczególności w Ameryce Południowej. Seitz studiował zarządzanie oraz prawo handlowe. Po ukończeniu studiów, Seitz rozpoczął swoją karierę w Daimler-Benz. Od 1995 roku zajmował różne stanowiska w działach księgowości, kontrolingu i zaopatrzenia Mercedes-Benz w Brazylii. Od 2000 roku pełnił różne funkcje związane z zakupami w DaimlerChrysler w Detroit. W 2005 roku Alexander Seitz dołączył do Volkswagena i kierował działem zakupów w całej grupie, m.in. w zakresie zespołów napędowych. W 2008 roku menedżer wrócił do Brazylii i dołączył do kierownictwa Volkswagena w tym kraju. W 2013 roku Alexander Seitz został powołany na stanowisko wiceprezesa w SAIC Volkswagen w Szanghaju, gdzie był odpowiedzialny za finanse, IT, zaopatrzenie i zasoby ludzkie. W 2017 roku Alexander Seitz dołączył do zarządu Audi i przejął odpowiedzialność za finanse, IT i integralność. W 2019 roku był członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse, działalność w Chinach i sprawy prawne. Od 1 marca 2020 roku Alexander Seitz zasiada w zarządzie marki Volkswagen i odpowiada za finanse.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
TIMRET Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.