
"Chociaż sąd rejonowy w Brunszwiku wydał nakazy zobowiązujące dostawców do wznowienia dostaw, dostawcy ci jak dotychczas nie zrealizowali swoich zobowiązań. Volkswagen kontynuuje wysiłki w celu osiągnięcia porozumienia z dostawcami. Biorąc pod uwagę, że dalsze zmiany nie są możliwe do przewidzenia, Volkswagen zarządza różne środki uelastycznienia, aż po skrócenie czasu pracy", informuje niemiecki koncern w wydanym komunikacie.
Skrócony czas w zakładach:
- Emden (model Passat) - okres: 18-24 sierpnia, liczba pracowników dotkniętych decyzją: ok. 7 500.
- Wolfsburg (niektóre wersje modelu Golf) - okres: 22-27 sierpnia, liczba pracowników dotkniętych decyzją: ok. 10 000.
- Zwickau (Golf i Passat) - okres: 22-26 sierpnia, liczba pracowników dotkniętych decyzją: ok. 6 000.
- Kassel (produkcja elementów układów przeniesienia i układów wydechowych) - okres: 25-29 sierpnia, liczba pracowników dotkniętych decyzją: ok. 1 500.
- Salzgitter (produkcja pewnych komponentów silnikowych) - okres: 24-30 sierpnia, liczba pracowników dotkniętych decyzją: ok. 1 400.
- Brunszwik (produkcja pewnych elementów podwozia i części z tw. sztucznych) - 22-29 sierpnia, liczba pracowników dotkniętych decyzją: ok. 1 300.
19 sierpnia agencja dpa poinformowała o sporze Volkswagena z dwiema powiązanymi ze sobą spółkami. Car Trim (dostawca kompletnych foteli) i ES Automobilguss (dostawca odlewów żeliwnych do skrzyń biegów) oskarżają Volkswagena o bezpodstawne zerwanie współpracy, co miało zmusić obie firmy do zaprzestania dostaw.