Po raz pierwszy samochody będą przewożone z Europy do Ameryki Północnej i Środkowej statkiem zasilanym płynnym gazem ziemnym (LNG - Liquified Natural Gas).
We wtorek wieczorem z portu w Emden do Veracruz nad Zatoką Meksykańską wyruszył SIEM CONFUCIUS z ponad 4.800 autami przeznaczonymi na rynki Ameryki Północnej. Dzięki zespołowi napędowemu zasilanemu gazem LNG do atmosfery przedostaje się do 25% mniej dwutlenku węgla, do 30% mniej tlenku azotu, do 60% mniej cząstek sadzy i do 100% mniej tlenku siarki.
„Jesteśmy dumni, że w służbie Volkswagena pojawił się pierwszy na świecie transportowiec samochodowy tej wielkości zasilany gazem LNG. To ważny element naszej strategii dekarbonizacji” – podkreślił Thomas Zernechel, szef działu logistyki w koncernie Volkswagen. Do 2025 roku koncern, zgodnie z zasadą „goTOzero”, zamierza o 30 procent zmniejszyć ilość emitowanego dwutlenku węgla i do 2050 roku stać się przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji tego gazu. Żeby tak się stało, żaden rodzaj transportu – morski, drogowy ani kolejowy – nie może być obciążeniem dla klimatu. „Musimy działać już teraz, żeby takie zasilane gazem LNG frachtowce jak SIEM CONFUCIUS czy już wkrótce drugi statek – SIEM ARISTOTLE, mogły przez wiele lat transportować samochody” – powiedział Thomas Zernechel.
Na najnowocześniejszym pod względem technicznym SIEM CONFUCIUS o długości 200 metrów i szerokości 38 metrów, podobnie jak na jego siostrzanej jednostce, która rozpocznie służbę prawdopodobnie jeszcze w tym roku, znajduje się 13 pokładów do przewozu samochodów. Zdolność statku do transportu aut wynosi 7.500 CEU (Car Equivalent Units), co oznacza możliwość przewiezienia około 4.800 samochodów koncernu Volkswagen - zarówno modeli osobowych, jak i lekkich dostawczych. Statki są napędzane przez silniki okrętowe Dual-Fuel o mocy 12.600 kW wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i w system oczyszczania spalin firmy MAN Energy Solutions. W trybie eco-speed transportowce poruszają się z prędkością 16,5 węzła (30,6 km/h). Zbiorniki paliwa każdego z nich o pojemności 1.800 metrów sześciennych wystarczają do odbycia podróży w obie strony wyłącznie przy wykorzystaniu paliwa zatankowanego w Europie. Oprócz płynnego, zmrożonego gazu ziemnego w przyszłości obydwa transportowce będą mogły być zasilane także biogazem oraz gazem pochodzącym ze źródeł odnawialnych.
Dział Logistyki koncernu Volkswagen organizuje, koordynuje i nadzoruje rocznie około 7.700 morskich przewozów transportowych. Grupa Volkswagen korzysta codziennie z setek statków liniowych i 11 frachtowców samochodowych, z których teraz dwa zostaną zastąpione przez jednostki zasilane gazem LNG. Każdego roku przewożą one 2,8 miliona nowych samochodów.
Europa
Volkswagen po raz pierwszy wykorzystuje do transportu samochodów statek zasilany niskoemisyjnym gazem ziemnym
- Szczegóły
- Autor: Volkswagen