- W 2017 roku, po raz pierwszy w historii, produkowaliśmy trzy pojazdy typu SUV dla trzech różnych marek w tym samym czasie - mówi Ralf Sacht, prezes zarządu Volkswagen Slovakia. - Nowa generacja Porsche Cayenne jest wytwarzana całkowicie u nas. Do portfolio dołączyliśmy zupełnie nowe Audi Q8 i z sukcesem rozpoczęliśmy produkcję trzeciej generacji Volkswagena Touarega.
Z linii produkcyjnych fabryki w Bratysławie zjechało niemal 361,8 tys. samochodów pięciu marek. W połowie czerwca Volkswagen Slovakia wypordukował jubileuszowy pięciomilionowy pojazd.
Około 57 proc. zeszłoroczniej produkcji to SUVy (Volkswagen Touareg, Audi Q7 i Porsche Cayenne). Pozostała produkcja przypada na modele NSF (Volkswagen up, Volkswagen e-up, Skoda Citigo i Seat Mii). Ponadto pracownicy spółki wyprodukowali 287,7 tys. skrzyń biegów w Bratysławie, 32,8 mln komponentów w zakładzie w Martinie i 5,6 tys. narzędzi.
Firma osiągnęła obrót w wysokości 7,55 mld euro z 240 mln euro zysku przed opodatkowaniem. Wartość inwestycji w zeszłym roku wyniosła 368,6 mln euro - w sumie od założenia firmy w 1991 roku zainwestowano już 4,35 mld euro. W 2017 r. średnie wynagrodzenie w spółce wyniosło 1 854 euro.
W związku ze wzrostem portfofio produktów w 2017 roku zostało przyjętych do pracy 1,4 tys. nowych pracowników, dzięki czemu zatrudnienie wzrosło do 13,7 tys. osób.
Również w 2018 roku, firma kontynuuje rekrutację - obecnie chce utworzy 500 nowych miejsc pracy.
Volkswagen Slovakia to największy prywatny pracodawca na Słowacji, który poza fabryką w Bratysławie ma zakłady w trzech innych lokalizacjach (Martin, Koszyce, Stupava).