Kluczowe dla Volvo regiony, w których sprzedaż jest najwyższa, odnotowały wzrost na poziomie dwucyfrowym.
W kwietniu bieżącego roku Volvo sprzedało 46,895 samochodów. W tym samym miesiącu ubiegłego roku 42,434 klientów wybrało auto szwedzkiej marki. Wzrost sprzedaży od początku roku wyniósł 8%.
Wciąż rosnącym zainteresowaniem cieszą się modele serii 90, a model XC60 pierwszej generacji był najczęściej wybieranym pojazdem. Produkcja nowego XC60 rozpoczęła się kilkanaście dni temu. Pierwsze auta dotrą do klientów w najbliższym czasie.
Sprzedaż na świecie
Region Azji i Pacyfiku zakończył sprzedaż w kwietniu z wynikiem 11,222 samochodów (wzrost o 29,5%). W samych Chinach sprzedaż wzrosła o 38,3 procent a najczęściej wybieranymi modelami były lokalnie produkowane S90, XC60, S60L. W sumie chińscy klienci odebrali z salonów 8,687 aut.
Na rynku amerykańskim głównym czynnikiem wzrostu była sprzedaż w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż w regionie wzrosła o 14 % (8,411 samochodów) a w USA o 15,4 %. Najlepiej sprzedającym się modelem był wielokrotnie nagradzany XC90. W sumie w Stanach Zjednoczonych sprzedano 7,121 samochodów.
Sprzedaż w Europie wzrosła o 3,7 % (26,996 samochodów). Duże wzrosty odnotowały rynki w Europie Zachodniej, a na całym kontynencie największym zainteresowaniem cieszył się model XC60 pierwszej generacji.