Nowy model cieszy się dużym zainteresowaniem, a Volvo wyraźnie zaznacza swoją obecność w segmencie małych SUV-ów. Do tej pory XC40 wprowadzono w Europie i Ameryce Północnej. Jednak liczba zamówień już teraz jest tak duża, że szwedzki producent zdecydował przyspieszyć dostawę samochodów do dealerów. Na wprowadzenie nowego modelu wciąż czekają Chiny, które są obecnie największym rynkiem dla marki Volvo. Debiut w Państwie Środka zaplanowano na wiosnę, podczas targów Beijing Auto Show.
- Z nowym Volvo XC40 wkraczamy do najszybciej rozwijającego się segmentu w branży motoryzacyjnej. - powiedział Björn Annwall, Senior Vice President Marketing, Sales and Service Volvo Cars. XC40 uzupełnia gamę modelową Volvo i czerpie ze sprawdzonych, w większych modelach, rozwiązań: nagradzanych wielokrotnie systemów bezpieczeństwa, łączności oraz technologii informacyjno-rozrywkowej.
W nowym Volvo XC40 zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań. To pierwszy model zbudowany na platformie CMA, która zostanie wykorzystana do stworzenia wszystkich przyszłych samochodów serii 40. W tym samochodzie, również po raz pierwszy, szwedzki producent wprowadził funkcję współdzielenia samochodu. Jest ona dostępna za pośrednictwem aplikacji Volvo On Call oraz czerwonego kluczyka technicznego. Pozwala ona na zdalne udostępnienie samochodu przyjaciołom i rodzinie bez konieczności fizycznego przekazania klucza.
Wprowadzenie modelu XC40 to dla Volvo historyczny moment, w którym po raz pierwszy ma aż trzech, przedstawicieli w segmencie SUV-ów, oferowanych na wszystkich rynkach. Dziś Volvo Cars rozpoczyna globalną kampanię marketingową skupioną na XC40. Wykorzystano w niej znany, z musicalu i filmu Sound of Music, utwór muzyczny My Favorite Things. Na potrzeby kampanii został on nagrany w nowej wersji przez szwedzką artystkę Jennie Abrahamson i był dostępny, jeszcze przed rozpoczęciem kampanii, w aplikacji Spotify.
Kampania nowego modelu ruszy 26 stycznia w szwedzkiej telewizji. Następnie zostanie uruchomiona w pozostałych krajach.