Przypomnijmy, że pierwotnie Passat i nowa Skoda Superb miały być wytwarzane w planowanej fabryce w Turcji. Po rezygnacji z tego rozwiązania produkcja przypadła Słowacji. Łączny koszt inwestycji w Bratysławie przekroczy miliard euro.
„Osiągnęliśmy ważny kamień milowy. Po ponad 30 latach seryjnie produkowany Volkswagen Passat ponownie zjeżdża z linii produkcyjnej w naszej fabryce w Bratysławie. Wkraczamy teraz w kolejną fazę tego ważnego projektu BETA+, w ramach którego współpraca pomiędzy markami i zakładów pozwala nam wykorzystać synergie uzyskane w ramach rodziny produktów. Marka Skoda zadbała o rozwój nowej generacji modeli Superb i Passat, z wyjątkiem platform, które wywodziły się od marki Volkswagen. Jestem dumny, że pojazdy schodzą teraz z linii produkcyjnej naszego wieloproduktowego zakładu w Bratysławie. Ten kamień milowy stanowi również ważny element dla naszego zakładu pod względem wykorzystania wolnych mocy produkcyjnych i zapewnienia zatrudnienia. Podobnie jak w przeszłości mój doświadczony i profesjonalny zespół w zakładzie w Bratysławie udowodniła swoją wiedzę, mając już na swoim koncie kilka udanych start-upów. Chciałbym podziękować wszystkim moim kolegom z Volkswagen Slovakia, marek Volkswagen i Skoda, którzy są zaangażowani w ten rozwój, za ich wysoki poziom zaangażowania i odpowiedzialną pracę”, podkreślił Wolfram Kirchert, Prezes Zarządu i Członek Zarządu ds. Produkcji w Volkswagen Slovakia.
Obecnie w VW Slovakia produkowane są modele Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8, Porsche Cayenne, Volkswagen e-up!, Seat Mii, Skoda Citigo-e IV a teraz także Volkswagen Passat.