Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Mercedes-Benz przyspiesza na swojej drodze w kierunku neutralności pod względem emisji CO2. W 2020 r. nastąpił pod tym względem znaczny postęp – w czym zasługa skokowego wzrostu liczby dostaw samochodów z grupy xEV: na całym świecie oddział Mercedes-Benz Cars sprzedał ponad 160 000 hybryd plug-in i aut całkowicie elektrycznych (+228,8%), z czego ok. 87 000 sztuk przypadło na czwarty kwartał ub.r.

„Ponad trzykrotnie zwiększyliśmy sprzedaż naszych hybryd plug-ini samochodów w pełni elektrycznych. Popyt na te auta gwałtownie wzrósł, zwłaszcza pod koniec roku. Nasze wewnętrzne prognozy wskazują, żew zeszłym roku osiągnęliśmy europejskie cele w zakresie emisji CO2 dla pojazdów osobowych. Będziemy kontynuować naszą strategię »Electric first« (z ang. prąd ma pierwszeństwo) oraz dalszą ekspansję wśród modeli elektrycznych. Bazując na naszej obecnej wiedzy, spodziewamy się, że także w 2021 r. osiągniemy docelowe poziomy emisji CO2 w Europie” – powiedział Ola Källenius, prezes zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG.

Udział pojazdów typu xEV w sprzedaży Mercedes-Benz Cars wzrósł z 2%w 2019 r. do 7,4% w roku ubiegłym. Sprzedaż hybryd plug-in zwiększyła się niemal czterokrotnie, do ponad 115 000 samochodów. Ponadto klienci z całego świata odebrali ok. 20 000 egzemplarzy EQC oraz 1700 sztuk EQV. Dostawy całkowicie elektrycznych smartów wyniosły ok. 27 000 aut, co stanowi 45,6-proc. wzrostu względem poprzedniego rekordu sprzedaży, ustanowionego w 2019 r. (18 400 szt.).

Rok 2021 w Mercedes-Benz Cars będzie mijał przede wszystkim pod znakiem przyspieszenia elektryfikacji. W sumie zaprezentowane zostaną cztery nowe modele Mercedes-EQ: EQA, EQB, EQE i EQS. Rodzina hybryd plug-in Mercedes-Benz, obecnie licząca ponad 20 wariantów, zostanie uzupełniona zelektryfikowanymi wersjami Klasy C i Klasy S. W 2021 r. Mercedes-Benz Cars spodziewa się zwiększyć udział pojazdów typu xEV w sprzedaży do około 13%.

W trudnym roku Mercedes-Benz osiąga dobre wyniki sprzedaży aut osobowych

Pomimo poważnych wyzwań związanych z pandemią COVID-19 już piąty rok z rzędu Mercedes-Benz dostarczył na świecie ponad 2 miliony samochodów. Dzięki zaawansowanej cyfryzacji sprzedaży i serwisu producent był w stanie szybko zareagować na zmieniającą się sytuację i różne przepisy obowiązujące w czasie pandemii. Z wynikiem 2 164 187 sprzedanych aut(-7,5%) marka spod znaku trójramiennej gwiazdy utrzymała wiodącą pozycję na świecie względem swoich głównych rywali.

„Rok 2020 postawił przed nami jako społeczeństwem wielkie wyzwania. Bezpieczeństwo i zdrowie klientów jest dla Mercedes-Benz najwyższym priorytetem. Dzięki kreatywnym, cyfrowym i bezdotykowym rozwiązaniom nasi dealerzy byli w stanie sprostać ich zróżnicowanym wymaganiom. Cieszymy się, że w tych trudnych czasach nasze modele nadal są tak popularne. Szczególnie inspirująca i fascynująca jest nowa Klasa S – co widać po dużej liczbie zamówień, która na całym świecie przekracza już poziom 40 000 sztuk” – powiedziała Britta Seeger, członek zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż.

Sprzedaż aut osobowych Mercedes-Benz według regionów i rynków

W drugiej połowie roku Mercedes-Benz skorzystał na ożywieniu trwającym na wielu rynkach. W regionie Azji i Pacyfiku dostarczono 1 024 315 samochodów (+4,7%). Głównym motorem sprzedaży były Chiny, gdzie nastąpiło bezprecedensowe ożywienie: dzięki dwucyfrowemu wzrostowi (+11,7%) ustanowiono tam nowy rekord sprzedaży, wynoszący 774 382 egzemplarze. W Europie marka dostarczyła w ub.r. 784 183 auta osobowe (-16,4%),z czego 286 108 w rodzimych Niemczech (-10,1%). Sprzedaż w regionie Ameryki Północnej wyniosła 317 592 sztuk (-14,7%); w USA Mercedes-Benz dostarczył w 2020 r. 274 916 samochodów (-13,0%). Ogółem największymi rynkami zbytu producenta były Chiny, Niemcy i Stany Zjednoczone,a następnie – Wielka Brytania oraz Korea Południowa.

Sprzedaż Mercedes-Benz Cars

W ubiegłym roku Klasa S ponownie była najlepiej sprzedającą się luksusową limuzyną na świecie – znalazła około 60 000 nabywców (-17,2%). Nowa generacja modelu, zaprezentowana we wrześniu ub.r., spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem klientów: na całym świecie zebrała jak dotąd ponad 40 000 zamówień, co przekroczyło już liczbę zamówień złożonych po rozpoczęciu sprzedaży poprzedniczki. W 2020 r. na całym świecie dostarczono łącznie około 691 000 samochodów kompaktowych (Klasa A, Klasa A Limuzyna, Klasa B, CLA Coupé, CLA Shooting Brake, GLA i GLB; + 3,6%). Sprzedaż SUV-ów (GLA, GLB, GLC, GLC Coupé, EQC, GLE, GLE Coupé, GLS i Klasy G) wyniosła około 885 000 pojazdów (+12,9%). Dużym zainteresowaniem klientów cieszyły się zwłaszcza GLE (+32,3%) i GLS (+21,1%). Najlepiej sprzedającym się modelem Mercedesa był GLC,z wynikiem około 320 000 egzemplarzy.

W ub.r. sportowa marka Mercedes-Benz – Mercedes-AMG – sprzedała na całym świecie 125 129 samochodów (-5,3%). Nowy rekord sprzedaży i wzrost o 1,5% został osiągnięty w USA, na największym rynku zbytu AMG. Rekord ustanowiono także na ważnym, rosnącym rynku Chin (+32,3%). Najwięcej aut dostarczono do Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Chin, Japonii i Australii.

W 2020 r. klienci odebrali łącznie 38 391 smartów (-67,1%). Największym rynkiem ich zbytu były Niemcy: odnotowany tam duży popyt na wersje w pełni elektryczne to m.in. zasługa rządowych dotacji, które doprowadziły do podwojenia ich dostaw (+104,9%).

Sprzedaż Mercedes-Benz Vans na użytek komercyjny

Pomimo obostrzeń związanych z COVID-19 wprowadzonych w niektórych krajach, w czwartym kwartale ub.r. sprzedaż komercyjnych modeli Mercedes-Benz Vans była w stanie dorównać wysokiemu poziomowi dostawz analogicznego okresu 2019 r. Dostawy Sprinterów, Vito, Vito Tourer i Citana w tym okresie wyniosły 103 892 egzemplarze. W całym roku samochody te znalazły 325 771 nabywców (-8,9%). Wprowadzenie eVito na kolejnych rynkach oraz rynkowy debiut eSprintera pozwoliły ponad trzykrotnie zwiększyć dostawy pojazdów elektrycznych.

„W nowy rok wchodzimy z ufnością – w ostatnich dwóch kwartałach osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki sprzedaży. Jednak z powodu globalnej pandemii i licznych blokad odnotowaliśmy spadek dostaw naszych aut dostawczych. Pozytywny wpływ na ich jednostkową sprzedaż mają wersjez napędem elektrycznym. Na całym świecie dostarczyliśmy łącznie prawie 6200 samochodów użytkowych na prąd. W Europie jesteśmy liderem rynkuw segmentach elektrycznych samochodów dostawczych średniej i dużej wielkości; każdy z naszych modeli ma ponad 1/3 udziału w swoim segmencie” – powiedział Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes-Benz Vans.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

EJOT Polska Sp. z o.o. Sp. k.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.