Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Najlepszy bilans dostaw w historii firmy: w minionym roku finansowym Porsche dostarczyło klientom na całym świecie 301 915 samochodów, co stanowi 11-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2020.

Przyczyniły się do tego wszystkie globalne regiony sprzedaży, przy czym największy wzrost odnotowano na kontynencie amerykańskim. Największym pojedynczym rynkiem zbytu Porsche nadal pozostają Chiny.

„Pomimo wyzwań związanych z niedoborem półprzewodników i zakłóceniami spowodowanymi pandemią koronawirusa ciężko pracowaliśmy, aby swoje marzenie o posiadaniu Porsche mogło spełnić więcej klientów niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Popyt pozostaje wysoki, a nasze księgi zamówień prezentują się bardzo solidnie, więc 2022 rok we wszystkich regionach świata rozpoczynamy z impetem i dobrym samopoczuciem”.

Ponad dwukrotny wzrost dostaw modelu Taycan
Jeśli chodzi o najchętniej wybierane modele Porsche, w 2021 r. największym wzięciem nadal cieszyły się SUV-y. Na czele uplasował się Macan, który trafił w ręce 88 362 klientów. Drugie miejsce zajęło Cayenne z wynikiem 83 071 egzemplarzy. Niesamowity wzrost odnotowało całkowicie elektryczne Porsche Taycan – łącznie znalazło 41 296 nabywców, czyli ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Również popyt na ikonę sportowych aut, model 911, był wyższy niż kiedykolwiek wcześniej: klientom przekazano 38 464 samochody. Dostawy Porsche Panamera osiągnęły poziom 30 220 egzemplarzy, a 718 Boxster i 718 Cayman dostarczono w liczbie 20 502 sztuk.

Silny popyt na całym świecie
Porsche zwiększyło liczbę dostaw we wszystkich regionach sprzedaży na świecie. Szczególnie silny wzrost odnotowano w Stanach Zjednoczonych, gdzie dostarczono o 22% więcej aut niż rok wcześniej (70 025 sztuk). W obu Amerykach Porsche zrealizowało łącznie 84 657 dostaw, co również oznacza skok o 22%. Największym pojedynczym rynkiem zbytu producenta sportowych samochodów pozostają Chiny – w 2021 r. uzyskano tam doskonały wynik ogólny i 8-procentowy wzrost w porównaniu z rekordowym już rokiem 2020. Łącznie, pomimo wyzwań związanych z „wąskimi gardłami” w łańcuchu dostaw, klientom z Państwa Środka przekazano 95 671 pojazdów. Nabywcy w regionach Azji i Pacyfiku, Afryki oraz Bliskiego Wschodu odebrali w sumie 131 098 aut, czyli o 8% więcej niż rok wcześniej.

Popyt wzrósł również na rodzimym niemieckim rynku - dostarczono tam 28 565 samochodów, co stanowi wzrost o 9%. Łącznie do klientów w Europie trafiło 86 160 pojazdów – to o 7% więcej niż w 2020 r. Na szczególną uwagę zasługuje wysoki udział elektrycznych aut sportowych. Około 40% samochodów Porsche dostarczonych w Europie w 2021 r. dysponowało napędem elektrycznym: hybrydowym typu plug-in lub wyłącznie na prąd. „Ogólny wynik jest bardzo obiecujący i pokazuje, że strategia dalszej elektryfikacji naszej floty działa i jest zgodna z popytem oraz preferencjami naszych klientów. Równocześnie sprzedaż jednostkowa nie jest dla nas czynnikiem decydującym – chcemy zapewniać naszym klientom ekskluzywne i niepowtarzalne doświadczenia i nadal będziemy poszerzać tę ofertę na całym świecie” - skomentował Detlev von Platen.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RADMOT Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
EJOT Polska Sp. z o.o. Sp. k.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
Craemer GmbH