30 stycznia 2024 r. niemieckie stowarzyszenie przemysłu motoryzacyjnego (VDA) zaprezentowało najważniejsze prognozy dla tej branży na bieżący rok.
Na rynku nowych aut osobowych spodziewany jest 1-procentowy spadek do 2,8 mln samochodów. To o około 1/4 mniej niż w przedkryzysowym roku 2019. - Zakładamy niższą sprzedaż samochodów elektrycznych (-9 proc. do 635 tys. sztuk). O ile oczekuje się, że sprzedaż hybryd typu plug-in (PHEV) wzrośnie o 5 procent do 185 000 sztuk, w przypadku pojazdów wyłącznie akumulatorowo-elektrycznych (BEV) spodziewamy się spadku o 14 procent do 451 000 sztuk - powiedział główny ekonomista VDA dr. Manuel Kallweit.
Oczekuje się, że rynki w Europie (U27, EFTA i Wielka Brytania) i Stanach Zjednoczonych będą rosły nieco szybciej (odpowiednio: +4 proc. i 2 proc.) niż rynek chiński (+1 proc.) w 2024 r. ze względu na słaby poziom z poprzedniego roku. Głobalnie, na całym świecie popyt na rynku samochodów osobowych ma wzrosnąć o 2 proc.
VDA spodziewa się, że w 2024 roku produkcja samochodów osobowych w Niemczech minimalnie spadnie (± 0 proc.; 4,1 mln sztuk). Powodem jest między innymi ogólna słaba kondycja gospodarki. Co ciekawe, oczekiwany jest 19-procentowy wzrost produkcji samochodów elektrycznych (BEV: + 25 proc., PHEV: ± 0 procent).
Produkcja aut na eksport wzrośnie o 1 proc. do 3,1 mln pojazdów.
Europa
W 2024 toku w Niemczech spadnie popyt na samochody elektyczne
- Szczegóły
- Autor: VDA, AutomotiveSuppliers.pl (fot. Mercedes