W maju 2019 r. europejski rynek samochodów osobowych odnotował niewielki wzrost (1,4 mln sztuk, +0,1%), po ośmiu kolejnych miesiącach spadku.
Popyt w regionie był głównie napędzany przez kraje Europy Środkowej (przyp. tłum. - EU12), które odnotowały wzrost o 6,2% w ubiegłym miesiącu. Natomiast pięć głównych rynków zachodnich odnotowało zróżnicowane wyniki: popyt w Hiszpanii (-7,3%), Wielkiej Brytanii (-4,6%), Włoszech (-1,2%) spadł a w Niemczech (+9,1%) i we Francji (+1,2%) wzrósł w porównaniu z majem 2018 r.
Od stycznia do maja 2019 r. popyt na nowe samochody w Unii Europejskiej spadł o 2,1%, do łącznie 6,7 mln zarejestrowanych sztuk. Z wyjątkiem rynku niemieckiego, pięć dużych rynków EU wszystkie odnotowały do tej pory, nieznaczne spadki.
Popyt w regionie był głównie napędzany przez kraje Europy Środkowej (przyp. tłum. - EU12), które odnotowały wzrost o 6,2% w ubiegłym miesiącu. Natomiast pięć głównych rynków zachodnich odnotowało zróżnicowane wyniki: popyt w Hiszpanii (-7,3%), Wielkiej Brytanii (-4,6%), Włoszech (-1,2%) spadł a w Niemczech (+9,1%) i we Francji (+1,2%) wzrósł w porównaniu z majem 2018 r.
Od stycznia do maja 2019 r. popyt na nowe samochody w Unii Europejskiej spadł o 2,1%, do łącznie 6,7 mln zarejestrowanych sztuk. Z wyjątkiem rynku niemieckiego, pięć dużych rynków EU wszystkie odnotowały do tej pory, nieznaczne spadki.