Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
W fabrykach motoryzacyjnych praca wre, tylko wyprodukowane auta nie mogą trafić do sprzedaży. Taka sytuacja potrwa jeszcze przyznajmniej długie miesiące.

- Produkcja na hałdy - w ten sposób według dziennikarzy stacji ntv pracownicy branży motoryzacyjnej opisują swój obecny model pracy. Oczywiście to określenie nieoficjalne, bo firmy w swoich wypowiedziach szefowie firm produkujących auta wolą zachowywać dobrą minę do złej gry - uważają dziennikarze Christian Böhmer i Jan Petermann.

Dramatyczna sytuacja

W rzeczywistości sytuacja w głównych fabrykach takich firm jak Volkswagen czy Dailmer (producent aut Mercedes-Benz) ma być jednak dramatyczna.

Wszystko przez kryzys na rynku półprzewodników. Te części, głównie wytwarzane z Azji, do europejskich fabryk albo nie trafiają, albo dochodzą z gigantycznymi opóźnieniami. Tymczasem bez tych elementów żaden nowoczesny pojazd nie jest w stanie opuścić fabryki. Półprzewodniki są bowiem niezbędne do działania komputera pokładowego, do systemów uruchamiających poduszki powietrzne, nie wspominając nawet o nawigacji czy o samochodowym systemie audio.

Dlatego auta osobowe, ale i ciężarówki, trafiają z taśm produkcyjnych prosto „na hałdy”, czyli na firmowe parkingi.

Więcej w serwisie Deutsche Welle.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Nifco Poland Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.
Takoni Sp. z o.o.
QualityHUB24