Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Nissan nie zwalnia tempa w dążeniu do osiągnięcia neutralności węglowej - wielkość produkcji w 100% elektrycznego Nissana LEAF w zakładach firmy w Sunderland przekroczyła liczbę wyprodukowanych tam egzemplarzy kultowego modelu Bluebird.

W latach 1986-1990 z taśm produkcyjnych brytyjskiego zakładu zjechało 187 178 egzemplarzy modelu Bluebird. W szczytowym okresie produkcji zakład potrzebował 22 godziny na wyprodukowanie jednego egzemplarza tego modelu. Dzisiaj – 35 lat później – dzięki niezwykłemu postępowi, jaki dokonał się przez ten czas w technologii produkcji, na wyprodukowanie jednego egzemplarza Nissana LEAF potrzeba zaledwie 10 godzin. Do chwili obecnej całkowita produkcja tego modelu wyniosła 195 380 egzemplarzy.

Alan Johnson, wiceprezes ds. produkcji w zakładach w Sunderland powiedział: „Bluebird to prawdziwa ikona naszych zakładów, która przywołuje same miłe wspomnienia wśród fanów marki Nissan. Liczba wyprodukowanych egzemplarzy modelu LEAF przekraczająca całkowity wolumen produkcji Nissana Bluebird pokazuje, jak bardzo zmieniły się technologie, procesy produkcyjne i nasze możliwości na przestrzeni lat na drodze ku elektryfikacji. LEAF, wyprzedzający model Bluebird, to prawdziwy punkt zwrotny. Pracownicy naszego zakładu przeżyją takich momentów więcej w miarę dalszej elektryfikacji gamy”.

Przejście od nakrętek kół i gaźników do architektury elektrycznej i cyberbezpieczeństwa nie zmieniło niesłabnącego zaangażowania Nissana w kwestię jakości. Liczba zatrudnionych w zakładzie w Sunderland wzrosła z 430 w 1986 r. do 6 000 osób obecnie, przy czym przy produkcji Nissana LEAF pracuje 19 pracowników zatrudnionych w 1986 roku.

Egzemplarz kultowego modelu Bluebird Job 1, który zainaugurował produkcję w nowym zakładzie, jest dzisiaj centralnym punktem ekspozycji lokalnego muzeum, które upamiętnia znaczenie tego samochodu. Nissan LEAF również niedawno zapisał się na kartach historii, kiedy z linii produkcyjnej w Sunderland zjechał 500-tysięczny egzemplarz tego modelu.

W ciągu ostatniej dekady LEAF zdobył wiele nagród i wyróżnień na całym świecie, w tym tytuły Samochodu Roku 2011 w Europie i Światowego Samochodu Roku 2011, a także Samochodu Roku w Japonii w latach 2011 i 2012. Po drogach całego świata jeździ już ponad pół miliona egzemplarzy tego modelu.

Nissan postawił sobie za cel osiągnięcie do roku 2050 neutralności węglowej w całym obszarze działalności firmy i w całym cyklu życia produktów. Dążąc do realizacji tego celu, poza elektryfikacją wszystkich nowych modeli wprowadzanych na główne rynki do początku lat 30. tego wieku, Nissan zakłada również wdrożenie innowacji w zakresie elektryfikacji i technologii produkcji.

Firma ogłosiła niedawno plany znacznego rozszerzenia produkcji energii odnawialnej w swoich zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii poprzez proponowaną rozbudowę farmy słonecznej o mocy 20 MW.

Jeśli projekt zostanie zatwierdzony, rozbudowa o 37 000 paneli sprawi, że 20% energii w elektrowni będzie pochodzić z odnawialnych źródeł energii, co wystarczy do zbudowania każdego ze sprzedawanych w Europie bezemisyjnych Nissanów LEAF.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

LINEX Sp. z o.o.
Takoni Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Impel Group