Na początek na stronie marki Opel udostępniono trasy tematyczne Napęd alternatywny, Sporty motorowe, Szalone lata 20. XX wieku oraz Mobilność dla każdego.
Niemiecki producent samochodów oferuje wirtualną podróż przez najważniejsze wydarzenia w historii Opla. Wystawę urządzoną w dawnej stacji załadowczej K6 na terenie fabryki w Rüsselsheim można zwiedzać przez całą dobę, 365 dni w roku.
Oglądając zdjęcia w technice 360 stopni, goście mogą wirtualnie przechadzać się po wystawie i podziwiać kolekcję Opel Classic. W muzeum są prawdziwe skarby, w tym ponad 600 zabytkowych samochodów i modeli studyjnych, a także ponad 300 innych eksponatów, od maszyn do szycia marki Opel do silnika samolotowego. Żółtymi punktami z odnośnikami do informacji oznaczono pojazdy należące do danej trasy tematycznej. Zainteresowani mogą wyświetlić zbliżenie danego eksponatu - roweru, motocykla albo samochodu seryjnego lub koncepcyjnego. Kliknięcie info-punktu powoduje otwarcie okienka z opisem historycznego znaczenia eksponatu i danymi technicznymi.
Przykładowo trasa Napęd alternatywny jest poświęcona niezwykłym samochodom koncepcyjnym. Należą do nich między innymi bijący rekordy RAK 2 z 1928 r. z potężnym napędem rakietowym z tyłu, wczesne elektryczne prototypy, takie jak Opel Impuls I z 1990 r., oraz testowane z sukcesem pojazdy napędzane wodorem – w większości oparte na modelu Zafira – czyli Ople HydroGen 1 do 4. Pod szyldem Sporty motorowe Opel Classic wirtualnie prezentuje legendarne samochody rajdowe. Prawdziwymi rarytasami są pojazdy, które zapewniły zwycięstwa takim kierowcom jak Walter Röhrl - mistrz Europy z 1974 r. (Opel Ascona) i mistrz świata z 1982 r. (Opel Ascona 400) - czy Jochi Kleint, który w 1979 r. wywalczył mistrzostwo Europy również Oplem Asconą.
- Dzięki Wirtualnej Kolekcji Samochodów ludzie mogą poznać bogatą historię Opla, nie ruszając się z domu. To niezwykłe doświadczenie nie tylko dla takich automaniaków, jak ja, ale także dla wszystkich zainteresowanych społeczną historią marki. Ludzie mają wiele przyjemnych wspomnień związanych z rodzinnymi samochodami Opla. Wyjazdy na wakacje lub w odwiedziny do najbliższych. Jesteśmy dumni z naszego statusu przyjaznej i przystępnej niemieckiej marki, niemającej sobie równych pod względem stawiania klienta na pierwszym miejscu. Wirtualna Kolekcja Samochodów jest kolejnym wspaniałym tego przykładem - mówi Stephen Norman, starszy wiceprezes ds. sprzedaży, obsługi posprzedażnej i marketingu.
- W szczycie kryzysu wywołanego koronawirusem zespół Marketingu i Komunikacji wpadł na pomysł cyfrowej wersji Opel Classic. Chcieliśmy pozostać widoczni i dostępni dla naszych fanów i klientów. Zespół dał z siebie wszystko i stworzył Wirtualną Kolekcję Samochodów w rekordowym czasie. Gratuluję i dziękuję wszystkim zaangażowanym oraz zapraszam naszych internetowych gości do zwiedzania - dodaje Harald Hamprecht, wiceprezes ds. komunikacji.