Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Branża motoryzacyjna dramatycznie osłabiona pandemią koronawirusa ma kolejny problem przyprawiający producentów samochodów i dealerów o ból głowy.

Komisja Europejska utrudnia sprzedaż w przyszłym roku kilkuset tysięcy nowych aut.

Chodzi o tzw. końcową partię produkcji: to już wyprodukowane, a jeszcze nie sprzedane auta, których silniki nie spełniają wchodzącej z początkiem 2021 r. nowej normy emisji Euro 6d. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA szacuje, że w skali całej UE może ich być od 500 do nawet 800 tys. Na pewno nie znajdą nabywców przed końcem obecnego roku z powodu słabego popytu.

Podobna sytuacja zdarza się przy każdej zmianie regulacji homologacyjnych: aby takie samochody mogły zostać wprowadzone na rynek, ustalana jest pewna ich pula – zależnie od wielkości sprzedaży np. w ostatnich 12 miesiącach - która będzie mogła zostać sprzedana już po wejściu w życie nowych zasad. Jednak teraz będzie inaczej.

Każdego roku wielkość takiej puli jest bowiem w miarę przewidywalna. Ale w tym roku pandemia koronawirusa i lockdown zrujnowały plany sprzedażowe producentów i dealerów.

Więcej w "Rzeczpospolitej".
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

item Polska Sp. z o. o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
ABC Colorex Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.