Takoni
VIA
We wrześniu 2017 r. w Wlk. Brytanii zostało zarejestrowanych 426,2 tys. nowych samochodów osobowych. To o 9,3 proc. mniej niż przed rokiem.


Spadła znacząco liczba zarówno aut z silnikami wysokoprężnymi (170,7 tys., -21,7 proc.) jak również,  nieznacznie, z silnikami benzynowymi (232,8 tys., 1,2 proc.). Wzrosło natomiast zainteresowanie samochodami z napędem alternatywnym (22,6 tys., +41 proc.).

- Wrzesień jest zawsze barometrem kondycji brytyjskiego rynku motoryzacyjnego, więc ten spadek powoduje znaczne zaniepokojenie. Niepewność biznesowa i polityczna zmniejsza zaufanie kupujących, a konsumenci i firmy opóźniają większe zamówienia. Zamieszanie wokół planów dotyczących jakości powietrza nie pomaga, ale konsumenci powinni być przekonani, że wszystkie nowe modele silników diesla i benzynowe na rynku nie będą narażone na żadne zakazy ani dodatkowe opłaty. Programy dopłat do złomowania starych aut, prowadzone przez producentów, są dowodem na popularność i zachęcają do udziału w takich projektach, zważywszy, że odnawianie floty jest najlepszym sposobem na rozwiązywanie kwestii środowiskowych w naszych miastach - ocenia Mike Hawes, szef stowarzyszenia SMMT.

Najczęściej rejestrowane modele (wrzesień 2017 r.):
  • Nissan Qashqai - 13,5 tys.
  • VW Golf - 12,8 tys.
  • Ford Fiesta - 10,8 tys.
  • Ford Focus - 10,2 tys.
  • Vauxhall Corsa - 8,5 tys.
Od początku tego roku w Wlk. Brytanii zarejestrowanych zostało 2,07 mln nowych samochodów osobowych, o 3,9 proc. mniej niż przed rokiem. Sprzedaż aut benzynowych była wyższa od zeszłorocznej (1,05 tys., +3 proc.) w odróżnieniu od samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi (1,02 tys., -13,7 proc.).
0
Udostępniono
Automotive CEE Day

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Galwanizer Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
MESH Works Inc.