- We wrześniu włoski rynek samochodowy utrzymuje się z dwucyfrowym spadkiem (-10,7 proc.), potwierdzając spadek rejestracji z poprzedniego miesiąca (-13,4 proc. w sierpniu) - stwierdza Roberto Vavassori, prezes ANFIA. - Negatywna tendencja z ostatnich dwóch miesięcy powoduje, że musimy zrewidować w dół prognozę na 2024 rok, obniżając ją 1 624 000 aut do 1 555 000 (około -0,8 proc. w porównaniu do 2023 roku).
Drugi miesiąc z rzędu Fiat nie jest liderem rynku. O ile w sierpniu marka ta spadła aż na 4. lokatę, miesiąc później odrobiła pozycję (9,1 tys. sztuk, -43,7 proc.). Dwa pierwsze miejsca przypadły Volkswagenowi (9,7 tys., -3,8 proc.) i Toyocie (9,7 tys., +-6,0 proc.).
Najczęściej rejestrowane modele (wrzesień 2024 r.):
- Fiat Panda - 6,9 tys. sztuk
- Dacia Sandero - 4,1 tys. sztuk
- Jeep Avenger - 3,9 tys. sztuk
- Peugeot 208 - 3,2 tys. sztuk
- Toyota Yaris Cross - 3,2 tys. sztuk
W okresie dziewięciu miesięcy 2024 r. we Włoszech zostało zarejestrowanych 1,2 mln nowych aut osobowych. To o 2,1 proc. więcej niż przed rokiem.