Podczas środowej konferencji prasowej w siedzibie Chryslera w Auburn Hills, Sergio Marchionne poinformował, że Fiat będzie produkował nowego minivana w Serbii.
Inwestycja warta miliard euro, zostanie sfinansowana przez Europejski Bank Iwestycyjny (400 mln euro), rząd w Belgradzie (250 mln euro) i Fiata (350 mln euro). Zakład w Kragujevacu będzie mógł produkować 190 tys. aut rocznie. Decyzja ma być wdrożona w życie niezłocznie. Model, który będzie produkowany w dwóch wersjach, znany obecnie jako L0, zastąpi modele Multipla, Idea i Musa, wytwarzane obecnie we Włoszech w Mirafiori.
Inwestycja warta miliard euro, zostanie sfinansowana przez Europejski Bank Iwestycyjny (400 mln euro), rząd w Belgradzie (250 mln euro) i Fiata (350 mln euro). Zakład w Kragujevacu będzie mógł produkować 190 tys. aut rocznie. Decyzja ma być wdrożona w życie niezłocznie. Model, który będzie produkowany w dwóch wersjach, znany obecnie jako L0, zastąpi modele Multipla, Idea i Musa, wytwarzane obecnie we Włoszech w Mirafiori.
Marchionne decyzję o uruchomieniu produkcji minivana poza Włochami motywował problemami ze związkami zawodowymi: "Gdyby nie problem Pomigliano, L0 byłoby produkowane we Włoszech", powiedział dyrektor zarządzający Fiata. Pytany o to co będzie wytwarzane w Mirafiori, odpowiedział, że coś "innego".
Marchionne zaznaczył, że Fiat nie może ponosić niepotrzebnego ryzyka związanego z uruchomieniem L0 we włoskiej fabryce. "Musimy być w w stanie produkować samochody bez zakłóceń", dodał, zaznaczając, że taką pewność daje Serbia.
Marchionne zaznaczył, że Fiat nie może ponosić niepotrzebnego ryzyka związanego z uruchomieniem L0 we włoskiej fabryce. "Musimy być w w stanie produkować samochody bez zakłóceń", dodał, zaznaczając, że taką pewność daje Serbia.