FCF w sektorze przemysłowym, EBIT Grupy Daimler, skorygowana rentowność sprzedaży (RoS) Mercedes-Benz Cars & Vans oraz skorygowana rentowność kapitału własnego (RoE) Daimler Mobility znacznie przewyższają prognozy Daimlera oraz oczekiwania rynku za 2020. Są one rezultatem konsekwentnych działań mających na celu lepszą kontrole wydatków oraz optymalną koordynację funkcjonowania wszystkich działów.
"Udało nam się utrzymać ścisłą kontrolę nad kosztami, a po stronie handlowej odnotowaliśmy silny popyt na nasze produkty na wszystkich głównych rynkach i we wszystkich działach. W Mercedes-Benz Cars & Vans udało nam się połączyć gwałtowne przyspieszenie sprzedaży pojazdów xEV z dobrym wynikiem finansowym w IV kwartale. W Daimler Trucks ożywienie na rynku amerykańskim przyspieszyło i zaczynamy dostrzegać pozytywny wpływ nowych rozwiązań w zakresie efektywności w naszych działaniach w Europie. W 2021 roku zamierzamy kontynuować postępy w zakresie efektywności kosztowej i przyspieszymy wdrażanie inicjatyw strategicznych” - stwierdził Ola Källenius, prezes zarządu Daimler AG i Mercedes-Benz AG.
- FCF w sektorze przemysłowym: 8.259 mln euro (konsensus: 5.296 mln euro);
Płynność netto w sektorze przemysłowym: 17,9 mld euro (koniec III kwartału 2020: 13,1 mld euro)
- EBIT Grupy Daimler: 6 603 mln € (konsensus: 5 245 mln €);
- EBIT Mercedes-Benz Cars & Vans: 5 172 mln euro (konsensus: 3.850 mln euro);
Skorygowany wskaźnik rentowności sprzedaży (RoS): 6,9% (konsensus: 5,5%)
- EBIT Daimler Trucks & Buses: 525 mln € (konsensus: 556 mln €);
Skorygowany wskaźnik rentowności sprzedaży (RoS): 2,0% (konsensus: 2,0%)
- EBIT Daimler Mobility: 1 436 mln euro (konsensus: 1 318 mln euro);
Skorygowany zwrot z kapitału własnego (RoE): 10,9% (konsensus: n/d)
Wstępne wyniki zawierają następujące korekty wpływające na EBIT Grupy Daimler i Free Cash Flow w sektorze przemysłowym:
Postępowania prawnewpływ na EBIT: 164 mln EURwpływ na Free Cash Flow w sektorze przemysłowym: 595 mln EUR
Restrukturyzacjawpływ na EBIT: 1 874 mln EURwpływ na Free Cash Flow w sektorze przemysłowym: 301 mln EUR
Biorąc pod uwagę kontynuowaną w czwartym kwartale skuteczną dyscyplinę kosztową oraz oczekiwany wysoki popyt, Daimler przewiduje również pozytywny rozwój firmy w 2021 roku. Obecne niedobory półprzewodników i zakłócenia w dostawie z powodu COVID-19 będą prawdopodobnie miały wpływ na pierwszy kwartał 2021 roku (przy założeniu, że nie dojdzie do dalszych blokad spowodowanych COVID-19).
18 lutego 2021 r. Daimler AG opublikuje kolejne kluczowe dane dotyczące roku obrotowego 2020 i czwartego kwartału 2020 r. Daimler przedstawi wytyczne na rok obrotowy 2021 wraz z wynikami całorocznymi.