Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
„Nasze wyniki po dziewięciu miesiącach 2024 roku odzwierciedlają trudne otoczenie rynkowe i podkreślają znaczenie realizacji programów wydajności, które wprowadziliśmy w całej Grupie. Marka Volkswagen odnotowała marżę operacyjną w wysokości zaledwie dwóch procent po dziewięciu miesiącach. Podkreśla to pilną potrzebę znacznej redukcji kosztów i zwiększenia wydajności. Nasza dynamika produktowa daje nam pewność siebie. Znacznie większa liczba zamówień w Europie Zachodniej w trzecim kwartale rok do roku jest świadectwem naszej wzmocnionej oferty produktowej, od samochodów z silnikami spalinowymi po hybrydy i pojazdy w pełni elektryczne, i zapewnia wiatr w plecy na ostatni kwartał”, powiedział Arno Antlitz, dyrektor finansowy i operacyjny Grupy Volkswagen.

Najważniejsze liczby

Przychody ze sprzedaży w trzech kwartałach 2024 r. wyniosły 237,3 mld euro; (w tym samym okresie 2023 r.: 235,1 mld euro) - Przychody ze sprzedaży Grupy nieznacznie wzrosły w ujęciu rok do roku dzięki wzrostowi w obszarze usług finansowych. Przychody ze sprzedaży w sekcji motoryzacyjnej były o 1% niższe niż w roku poprzednim ze względu na niższe wolumeny.

Wynik operacyjny w trzech kwartałach 2024 r. wyniósł 12,9 mld euro, 21% poniżej wyniku z dziewięciu miesięcy 2023 r. (16,2 mld euro); rentowność operacyjna sprzedaży na poziomie 5,4% - Wynik operacyjny pod wpływem wyników grupy marek Core i znacznych kosztów restrukturyzacji, które wyniosły 2,2 mld euro, głównie w grupach marek Core i Progressive, a także wyższych kosztów stałych i wydatków na wprowadzenie nowych produktów; bazowa marża operacyjna na poziomie 6,5%.

Przepływy pieniężne netto w Dywizji Automotive wyniosły w trzech kwartałach 2024 roku 3,3 mld euro (w tym samym okresie rok wcześniej 4,9 mld euro) - Przepływy pieniężne netto za 9 miesięcy 2024 r. były o 34% niższe w porównaniu z rokiem ubiegłym; solidne przepływy pieniężne netto za trzeci kwartał 2024 r. wspierane przez uwolnienie kapitału obrotowego.

Sprzedaż samochodów wyniosła w ciągu trzech kwartałów 6,5 mln sztuk, to spadek o 4% w porównaniu do tego samego okresu 2023 r. - Wzrost sprzedaży pojazdów w Ameryce Północnej (+4%) i Ameryce Południowej (+16%) pozwolił w dużej mierze zrównoważyć spadki w Europie Zachodniej
(-1%), a zwłaszcza w Chinach (-12%).

Portfel zamówień na nowe samochody w Europie Zachodniej wzrósł o 9% w porównaniu do tego okresu w 2023 r. - Nowe modele zostały dobrze przyjęte na rynku, silna dynamika w III kwartale w Europie Zachodniej z 27% wzrostem zamówień rok do roku.

Prognoza na 2024 rok z 27 września

Grupa Volkswagen spodziewa się, że dostawy do klientów wyniosą około 9 milionów pojazdów (2023: 9,24 miliona pojazdów). Firma spodziewa się, że przychody ze sprzedaży Grupy wyniosą około 320 mld euro (2023: 322,3 mld euro).
Jeśli chodzi o wynik operacyjny, firma spodziewa się osiągnąć około 18 mld euro (co odpowiada rentowności operacyjnej sprzedaży na poziomie około 5,6%).
W Dywizji Motoryzacyjnej Grupa spodziewa się, że przepływy pieniężne netto osiągną około 2 mld euro. Prognoza ta obejmuje założenie wypłat gotówki na działania związane z fuzjami i przejęciami w wysokości około 3,5 mld euro, z czego około 2 mld euro przypada na wypłatę gotówki w związku z planowanym wspólnym przedsięwzięciem z marką Rivian. Oczekuje się, że płynność netto w Dywizji Motoryzacyjnej wyniesie w 2024 roku od 36 do 37 mld euro.

Informacje o grupach marek

Core
Przychody ze sprzedaży na poziomie z poprzedniego roku; marża operacyjna spadła do 4,4%, głównie z powodu wyższych kosztów stałych i kosztów restrukturyzacji. Bazowa marża operacyjna przed kosztami restrukturyzacji wyniosła 5,2%.

Progressive
Silny spadek przychodów ze sprzedaży spowodowany brakami w łańcuchu dostaw; marża operacyjna spada do 4,5%; marża operacyjna przed kosztami restrukturyzacji i efektami wyceny na poziomie ok. 8%.

Sport Luxury
Spadek przychodów ze sprzedaży spowodowany oczekiwanymi przeciwnościami operacyjnymi; marża operacyjna spadła do 16,4% ze względu na koszty związane z wdrożeniem nowych modeli.

TRATON
Kontynuacja wysokiej dynamiki zysków pomimo słabszego popytu i sprzedaży pojazdów; marża operacyjna wyniosła 9,0%, wspierana przez lepszą strukturę kosztów.

CARIAD
Wzrost przychodów ze sprzedaży CARIAD spowodowany większym popytem na licencje na oprogramowanie. Wynik operacyjny był niższy niż w poprzednim roku ze względu na koszty rozwoju.

Grupa Mobility
Dział Financial Services odnotował niewielki wzrost wolumenu umów; wskaźnik strat kredytowych pozostaje stabilny i na niewielkim poziomie. Dalsza normalizacja cen samochodów używanych; wynik operacyjny na poziomie 2,2 mld euro.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ABC Colorex Sp. z o.o.
Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.