Marka Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedała na świecie, od stycznia do października 2012 roku, 455.000 samochodów notując wzrost o pięć procent w porównaniu z analogicznym okresem w minionym roku.
W Polsce w tym czasie zarejestrowano 4.465 samochodów użytkowych Volkswagena, jest to o 2,38 procent mniej niż przed rokiem, mimo to udział w rynku wzrósł do 12,46 procent (I-X 2011: 11,30 procent).
Marka Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedała klientom z całego świata od stycznia do października 455 400 miejskich samochodów dostawczych, transporterów i pickupów. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oznacza to wzrost o pięć procent (styczeń -październik 2011: 433 700).
Sprzedaż Amaroka zwiększyła się o 22,5 procent do 66.500 sztuk (styczeń - październik 2011: 54 300). Crafter znalazł 40 400 nabywców, czyli o 32,5 procent więcej, niż rok wcześniej (styczeń - październik 2011: 30 500). Światowa sprzedaż serii T5 wzrosła o 4,2 procent do 132 700 pojazdów (styczeń - październik 2011: 127 400). Na Caddy zdecydowało się 127.800 klientów, co oznacza wzrost o 2,8 procent (styczeń - październik 2011: 131.400).
W Europie Zachodniej sprzedaż marki wzrosła w miesiącach styczeń – październik 2012 o 1,1 procent do 237 600 samochodów (styczeń - październik 2011: 235 100). W Europie Wschodniej do końca października sprzedanych zostało 34 200 aut (wzrost o 20,5 procent, styczeń - październik 2011: 28 400).
W pierwszych dziesięciu miesiącach 2012 roku Niemcy ze wzrostem o 3,0 procent do 104 600 sztuk sprzedanych pojazdów (styczeń - październik 2011: 100 600) były największym europejskim rynkiem dla użytkowych Volkswagenów.
„Sprzedaż naszej marki utrzymuje się na solidnym i stabilnym poziomie. Nadal będziemy uważnie obserwować sytuację na rynkach i odpowiednio działać” - podkreślił Bram Schot, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu marki Volkswagen Samochody Użytkowe.
W Ameryce Południowej odnotowany został 4,1-procentowy wzrost sprzedaży lekkich samochodów użytkowych i pickupów. Klienci odebrali tam 121.400 aut (styczeń - październik 2011: 116 600). Sprzedaż Saveiro spadła o 4,4 procent do 65 500 sztuk (styczeń - październik 2011: 68 500), natomiast sytuacja T2 uległa poprawie: nabywców znalazło 22 400 pojazdów, czyli o 3,9 procent więcej, niż w ubiegłym roku (styczeń - październik 2011: 21 500).
W Afryce Volkswagen Samochody Użytkowe zwiększył sprzedaż o 18,1 procent do 16 000 pojazdów, w regionie Azji i Pacyfiku marka odnotowała wzrost o 59,3 procent do 15 100 samochodów.
W Polsce w tym czasie zarejestrowano 4.465 samochodów użytkowych Volkswagena, jest to o 2,38 procent mniej niż przed rokiem, mimo to udział w rynku wzrósł do 12,46 procent (I-X 2011: 11,30 procent).
Marka Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedała klientom z całego świata od stycznia do października 455 400 miejskich samochodów dostawczych, transporterów i pickupów. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oznacza to wzrost o pięć procent (styczeń -październik 2011: 433 700).
Sprzedaż Amaroka zwiększyła się o 22,5 procent do 66.500 sztuk (styczeń - październik 2011: 54 300). Crafter znalazł 40 400 nabywców, czyli o 32,5 procent więcej, niż rok wcześniej (styczeń - październik 2011: 30 500). Światowa sprzedaż serii T5 wzrosła o 4,2 procent do 132 700 pojazdów (styczeń - październik 2011: 127 400). Na Caddy zdecydowało się 127.800 klientów, co oznacza wzrost o 2,8 procent (styczeń - październik 2011: 131.400).
W Europie Zachodniej sprzedaż marki wzrosła w miesiącach styczeń – październik 2012 o 1,1 procent do 237 600 samochodów (styczeń - październik 2011: 235 100). W Europie Wschodniej do końca października sprzedanych zostało 34 200 aut (wzrost o 20,5 procent, styczeń - październik 2011: 28 400).
W pierwszych dziesięciu miesiącach 2012 roku Niemcy ze wzrostem o 3,0 procent do 104 600 sztuk sprzedanych pojazdów (styczeń - październik 2011: 100 600) były największym europejskim rynkiem dla użytkowych Volkswagenów.
„Sprzedaż naszej marki utrzymuje się na solidnym i stabilnym poziomie. Nadal będziemy uważnie obserwować sytuację na rynkach i odpowiednio działać” - podkreślił Bram Schot, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu marki Volkswagen Samochody Użytkowe.
W Ameryce Południowej odnotowany został 4,1-procentowy wzrost sprzedaży lekkich samochodów użytkowych i pickupów. Klienci odebrali tam 121.400 aut (styczeń - październik 2011: 116 600). Sprzedaż Saveiro spadła o 4,4 procent do 65 500 sztuk (styczeń - październik 2011: 68 500), natomiast sytuacja T2 uległa poprawie: nabywców znalazło 22 400 pojazdów, czyli o 3,9 procent więcej, niż w ubiegłym roku (styczeń - październik 2011: 21 500).
W Afryce Volkswagen Samochody Użytkowe zwiększył sprzedaż o 18,1 procent do 16 000 pojazdów, w regionie Azji i Pacyfiku marka odnotowała wzrost o 59,3 procent do 15 100 samochodów.