General Motors wystawił na sprzedaż należące do Opla zakłady Vauxhall w Anglii w Ellesmere Port i Luton. Za większościowy udział GM chciałby uzyskać co najmniej 440 mln funtów (ok. 500 mln euro).
Przychód z transakcji zostałby zainwestowany bezpośrednio w zakładach Vauxhall i Opla w ramach ich restrukturyzacji, co oznacza, że nie przyczyniłby się do poprawy kondycji finansowej zagrożonego bankructwem koncernu GM, będącego właścicielem obu firm.
GM utrzymuje się na rynku dzięki wielomiliardowemu zastrzykowi finansowemu od rządu USA i w szybkim czasie musi się zrestrukturyzować, jeśli chce liczyć na dalsze wsparcie.
Wśród potencjalnych zainteresowanych przejęciem Vauxhalla wymienia się chińską spółkę Shanghai Automotive, która jest w Wielkiej Brytanii właścicielem resztówki po GM Rover oraz prywatną grupę kapitałową Geely.
W różnych krajach europejskich GM zatrudnia łącznie ponad 50 tys. pracowników, z czego 5 tys. w 2 zakładach produkcyjnych w Anglii. Opel jest właścicielem Vauxhalla od 1925 r.
Przychód z transakcji zostałby zainwestowany bezpośrednio w zakładach Vauxhall i Opla w ramach ich restrukturyzacji, co oznacza, że nie przyczyniłby się do poprawy kondycji finansowej zagrożonego bankructwem koncernu GM, będącego właścicielem obu firm.
GM utrzymuje się na rynku dzięki wielomiliardowemu zastrzykowi finansowemu od rządu USA i w szybkim czasie musi się zrestrukturyzować, jeśli chce liczyć na dalsze wsparcie.
Wśród potencjalnych zainteresowanych przejęciem Vauxhalla wymienia się chińską spółkę Shanghai Automotive, która jest w Wielkiej Brytanii właścicielem resztówki po GM Rover oraz prywatną grupę kapitałową Geely.
W różnych krajach europejskich GM zatrudnia łącznie ponad 50 tys. pracowników, z czego 5 tys. w 2 zakładach produkcyjnych w Anglii. Opel jest właścicielem Vauxhalla od 1925 r.