Spółka joint venture Bugatti Rimac będzie miała siedzibę w Sveta Nedelja (Chorwacja). Jej dyrektorem generalnym zostanie Mate Rimac, pionier hipersamochodów na prąd oraz założyciel i dyrektor generalny Rimac Automobili. Porsche AG będzie odgrywać istotną rolę jako strategiczny partner projektu. W radzie nadzorczej zasiądą Oliver Blume, prezes zarządu Porsche, oraz Lutz Meschke, wiceprzewodniczący i członek zarządu odpowiedzialny za finanse. Bugatti Rimac stanie się własnością Grupy Rimac (55 proc.) oraz Porsche AG (45 proc.). W ramach joint venture Bugatti i Rimac Automobili będą nadal działać jako niezależne marki i producenci, zachowując swoje zakłady produkcyjne w Zagrzebiu (Chorwacja) oraz Molsheim (Francja), a także kanały dystrybucji.
Stephan Winkelmann, obecny dyrektor generalny Bugatti, 31 października 2021 r. ustąpi ze stanowiska, aby skupić się na swojej roli prezesa Lamborghini. „Ta fuzja stanowi idealne rozwiązanie dla wszystkich zaangażowanych stron. Razem tworzymy potężną firmę motoryzacyjną” – powiedział Oliver Blume. „Udało nam się dodać wartość do prestiżowej, przesiąkniętej tradycją marki Bugatti, ukierunkowując ją jeszcze bardziej na przyszłość. Bugatti uosabia urok i pasję, a Rimac pełni funkcję innowatora dysponującego znaczną wiedzą techniczną. Stephanowi Winkelmannowi dziękujemy za jego wyjątkowy wkład – wykonał tytaniczną pracę”.
Oprócz Mate Rimaca nowy zespół zarządzający obejmuje byłego kierownika produkcji i dyrektora współzarządzającego Bugatti Automobiles Christophe’a Piochona, który zostanie dyrektorem operacyjnym połączonej spółki. Produkcja będzie kontynuowana w istniejących od dawna zakładach w Molsheim w Alzacji, znanych na całym świecie ze swojego perfekcjonizmu i doskonałości w projektowaniu oraz rzemiośle. Funkcję dyrektora finansowego obejmie Larissa Fleischer – ostatnio zatrudniona na stanowisku dyrektora Porsche ds. controllingu w zakresie cyfryzacji i rozwoju nowych modeli biznesowych. Emilio Scervo, wcześniej główny inżynier w McLarenie, zostanie dyrektorem ds. technicznych. „Jestem przekonany, że osiągnęliśmy w naszym zespole zarządzającym doskonałe połączenie doświadczenia i wiedzy, innowacji oraz ducha współpracy” – powiedział Lutz Meschke. „Dlatego jestem do tego projektu nastawiony niezwykle optymistycznie. A ponieważ jest on tak bliski mojemu sercu, będę dalej udzielał mu swojego pełnego, gorącego wsparcia”.
W strukturach Porsche przedsięwzięcie było określane mianem jako „Operation Rush” (z ang. operacja pośpiech). „Zgodnie z nazwą wszystko poszło bardzo szybko” – wyjaśnił Meschke. Porsche zostało udziałowcem Rimaca w 2018 r. i od tamtej pory stale zwiększało swoje zaangażowanie w tę firmę. „Teraz nasz strategiczny łańcuch inwestycyjny dobiega pomyślnego końca. Musieliśmy włożyć spory wysiłek w przekonywanie, żeby w ogóle zacząć. Ostatnim zadaniem było pokonanie pozostałych przeszkód organizacyjnych. Zespół w Zagrzebiu, Molsheim, Wolfsburgu i Stuttgarcie pracował niezwykle żmudnie i z pewnością zaprowadzi nową firmę w świetlaną przyszłość” – podsumował Meschke.
Uruchomienie spółki joint venture Bugatti Rimac to kolejny duży krok także dla przyszłego dyrektora generalnego Mate Rimaca – zaledwie 12 lat po tym, jak w garażu powstał jego start-up. „Jestem zaszczycony, że mogę poprowadzić nową fuzję i rozpocząć to, co bez wątpienia będzie udanym, rewolucyjnym i ekscytującym rozdziałem dla wszystkich zaangażowanych” – powiedział Rimac. „Marki Rimac i Bugatti są do siebie świetnie dopasowane. Szybkie działanie Rimaca i nasze umiejętności w zakresie elektryfikacji stanowią doskonałe uzupełnienie wyjątkowego dziedzictwa i rzemiosła Bugatti. W przyszłości powstaną z tego naprawdę niezwykłe projekty”.
Bugatti Rimac ma swoją siedzibę w Sveta Nedelja niedaleko Zagrzebia. Na 2023 r. planowana jest przeprowadzka do nowego kampusu Rimaca, który jest obecnie budowany kosztem 200 milionów euro. Będzie to również lokalizacja wspólnego ośrodka badawczo-rozwojowego Bugatti Rimac. Na terenie o powierzchni 200 tys. m2 będzie pracować 2500 osób.
Jednocześnie wszystkie modele Bugatti będą nadal produkowane w fabryce w Molsheim. Tamtejsze miejsca pracy są zatem chronione przez długi czas. Początkowo spółka joint venture Bugatti Rimac będzie zatrudniać około 435 osób – około 300 w Zagrzebiu i około 135 w Molsheim. Takie pozycjonowanie służy utrzymaniu i budowaniu mocnych stron atrakcyjnych marek Bugatti oraz Rimac.