Naprawa felernego pedału gazu w samochodach kupionych w Polsce może kosztować firmę nawet 24 milionów złotych, donosi czwartkowa "Rzeczpospolita".
Toyota Motor Poland (TMP) nie podaje jeszcze informacji, w ilu samochodach może znajdować się zacinający się pedał gazu. - Będziemy to wiedzieć pod koniec tygodnia, gdy tylko sprawdzimy numery identyfikacyjne nadwozi - mówi rzecznik TMP Robert Mularczyk. Tymczasem jak dowiedziała się "Rz", liczba takich aut będzie sięgać od 40 tys. do 80 tys. sztuk. (...)
(..) Serwisy będą montować w obudowie pedału gazu stalową wkładkę wzmacniającą. Jej zadaniem będzie zmniejszenie tarcia występującego podczas wciskania i puszczania pedału, które mogło powodować jego zacinanie. (...).
Akcja będzie Toyotę w Polsce słono kosztować. Serwisanci szacują, że koszt pojedynczej operacji wyniesie ok. 300 zł. Oznacza to, że łączne koszty w przypadku 80 tys. aut mogłyby sięgnąć 24 mln zł.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Toyota Motor Poland (TMP) nie podaje jeszcze informacji, w ilu samochodach może znajdować się zacinający się pedał gazu. - Będziemy to wiedzieć pod koniec tygodnia, gdy tylko sprawdzimy numery identyfikacyjne nadwozi - mówi rzecznik TMP Robert Mularczyk. Tymczasem jak dowiedziała się "Rz", liczba takich aut będzie sięgać od 40 tys. do 80 tys. sztuk. (...)
(..) Serwisy będą montować w obudowie pedału gazu stalową wkładkę wzmacniającą. Jej zadaniem będzie zmniejszenie tarcia występującego podczas wciskania i puszczania pedału, które mogło powodować jego zacinanie. (...).
Akcja będzie Toyotę w Polsce słono kosztować. Serwisanci szacują, że koszt pojedynczej operacji wyniesie ok. 300 zł. Oznacza to, że łączne koszty w przypadku 80 tys. aut mogłyby sięgnąć 24 mln zł.
Więcej w "Rzeczpospolitej".