MMC Car Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Mitsubishi Pajero (V88W, V98W), z silnikami 3,2 diesel 4M41, rok modelowy 2007-2014, wyprodukowane na rynek europejski, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
W modelach występuje możliwość uszkodzenia lub zablokowania się napinacza łańcucha rozrządu, co objawia się hałaśliwą pracą układu rozrządu. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania łańcucha rozrządu i uszkodzenia silnika.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 1 038 pojazdów. Lista numerów VIN w załączniku.
Przedsiębiorca zadeklarował, że w ramach obsługi posprzedażnej, producent przewidział wymianę napinacza na nowy, zmodyfikowany oraz weryfikację układu napędu rozrządu, a w razie konieczności wymianę uszkodzonych podzespołów układu napędu rozrządu w samochodach objętych akcją.
Ponadto niektórych samochodach Mitsubishi Pajero (V88W, V98W), z silnikami 3,2 diesel 4M41 spełniającymi normę emisji spalin Euro5 (wyposażonymi w filtry DPF), rok modelowy 2011-2014, wyprodukowane na rynek europejski, z powodu nieprawidłowego oprogramowania sterownika wtrysku, powodującego zbyt szybkie nagromadzenie się sadzy, może dojść do zapełnienia się filtra cząstek stałych, co może objawiać się obniżoną mocą silnika, słabszym przyspieszeniem, a w skrajnej sytuacji zgaśnięciem silnika i brakiem możliwości ponownego uruchomienia. Sytuacja taka może być sygnalizowana świeceniem się kontrolki ostrzegawczej „Sprawdź układ DPF”.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 193 pojazdy. Lista numerów VIN w załączniku.
Przedsiębiorca zadeklarował, że w ramach obsługi posprzedażnej, producent przewidział aktualizację oprogramowania sterownika wtrysku w samochodach objętych akcją, przeprowadzenie regeneracji filtra DPF, a w przypadku jego całkowitego zapełnienia - wymianę filtra na nowy.
W modelach występuje możliwość uszkodzenia lub zablokowania się napinacza łańcucha rozrządu, co objawia się hałaśliwą pracą układu rozrządu. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania łańcucha rozrządu i uszkodzenia silnika.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 1 038 pojazdów. Lista numerów VIN w załączniku.
Przedsiębiorca zadeklarował, że w ramach obsługi posprzedażnej, producent przewidział wymianę napinacza na nowy, zmodyfikowany oraz weryfikację układu napędu rozrządu, a w razie konieczności wymianę uszkodzonych podzespołów układu napędu rozrządu w samochodach objętych akcją.
Ponadto niektórych samochodach Mitsubishi Pajero (V88W, V98W), z silnikami 3,2 diesel 4M41 spełniającymi normę emisji spalin Euro5 (wyposażonymi w filtry DPF), rok modelowy 2011-2014, wyprodukowane na rynek europejski, z powodu nieprawidłowego oprogramowania sterownika wtrysku, powodującego zbyt szybkie nagromadzenie się sadzy, może dojść do zapełnienia się filtra cząstek stałych, co może objawiać się obniżoną mocą silnika, słabszym przyspieszeniem, a w skrajnej sytuacji zgaśnięciem silnika i brakiem możliwości ponownego uruchomienia. Sytuacja taka może być sygnalizowana świeceniem się kontrolki ostrzegawczej „Sprawdź układ DPF”.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 193 pojazdy. Lista numerów VIN w załączniku.
Przedsiębiorca zadeklarował, że w ramach obsługi posprzedażnej, producent przewidział aktualizację oprogramowania sterownika wtrysku w samochodach objętych akcją, przeprowadzenie regeneracji filtra DPF, a w przypadku jego całkowitego zapełnienia - wymianę filtra na nowy.