Średnia cena sprzedaży wyrobów gotowych Grupy w I kwartale 2023 roku była o ok. 2% niższa w porównaniu do I kwartału 2022 roku, co w połączeniu z 5% spadkiem wolumenu zmniejszyło przychody ze sprzedaży o ponad 6% rok do roku do poziomu 785,9 mln zł.
Zmniejszenie ilości sprzedaży o 5% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, w połączeniu ze spadkiem EBITDA na tonę o 14%, spowodowało zmniejszenie EBITDA do poziomu 55,6 mln zł w porównaniu z 68,3 mln zł w I kwartale 2022 roku, czyli spadek o 19%.
Zysk netto w I kwartale 2023 roku wyniósł 40,1 mln zł i był niższy od zysku netto w I kwartale 2022 roku o 32%.
W I kwartale 2023 roku przychody ze sprzedaży produktów i usług do przemysłu motoryzacyjnego stanowiły 88% obrotu Spółki, co oznacza wzrost o ponad 8 punktów procentowych w stosunku do analogicznego okresu 2022 roku. Jest to efekt słabszego popytu ze strony innych przemysłów, w szczególności z budowlanego i AGD.
Struktura geograficzna kierunków dostaw w I kwartale 2023 roku uległa znacznym zmianom w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Nastąpił wzrost udziału sprzedaży na rynku polskim o ponad 8 punktów procentowych w stosunku do pierwszych trzech miesięcy 2022 roku i analogiczny spadek udziału sprzedaży na innych rynkach. To efekt korzystniejszych w tym okresie uwarunkowań rynkowych na tym rynku.
Grupa Alumetal jest największym na rynku polskim i w Europie Środkowo-Wschodniej oraz drugim największym w Europie producentem wtórnych aluminiowych stopów odlewniczych oraz stopów wstępnych. Grupa posiada trzy zakłady w Polsce i jeden na Węgrzech. Każdy z nich posiada certyfikat IATF 16949:2016.
Grupa współpracuje z największymi koncernami motoryzacyjnymi zarówno w kraju, jak i za granicą takimi jak: Grupa VW i Nemak.
Wkrótce nowym właścicielem Grupy Alumetal ma stać się Grupa Hydro, która w maju br. ogłosiła drugie wezwanie na akcje polskiej spółki.