Z końcem czerwca w fabryce Stellantis w Tychach została zakończona produkcja wszystkich modeli segmentu A - Fiata 500, Abartha 595 i Lancii Ypsilon.
Fiat 500 jest najdłużej produkowanym modelem w XXI wieku w tym zakładzie. Jego seryjną produkcję uruchomiono w maju 2007 roku. W następnym roku auto zdobyło tytuł „Car of the Year”. Także w 2008 roku w Tychach rozpoczęto produkcję wersji Abarth 595. W czerwcu 2011 roku portfolio produkcyjne tyskiego zakładu zostało rozszerzone o Lancię Ypsilon. Auto było dostępne przez większość czasu wyłącznie na rynku włoskim. Nowa generacja Lancii Ypsilon jest wytwarzana w zakładzie Stellantis w Saragossie.
Produkcja modelu Fiat 500 przekroczyła ponad 2,9 mln egzemplarzy. W marcu 2021 roku z linii montażowej zjechał Fiat 500 numer 2 500 000. Model ten stał się najliczniej wytwarzanym w fabryce w Tychach, wyprzedzając Fiata Pandę II generacji (2,17 mln szt.) oraz legendarnego Fiata 126p (2,17 mln szt.)
Zakończenie produkcji w Tychach nie oznacza, że historia tej generacji Fiat 500 dobiegła końca. Z informacji uzyskanych od dostawców wynika, że jego produkcja będzie prawdopodobnie kontynuowana, zapewne w zdecydowanie mniejszej skali, w Algierii.
Produkcja pozostałych dwóch modeli wyniosła: Lancia Ypsilon - niespełna 700 tys. a Abarth 595 - ponad 200 tys. sztuk.
Obecnie w Tychach produkowane są crossovery - Jeep Avenger (również zdobywca tytułu „Car of the Year”), Fiat 600 i Alfa Romeo Junior.
Jak donoszą media w zakładzie Stellantis niedawno rozpoczęto również montaż elektrycznych aut marki Leapmotor.
Polska
Arrivederci Fiat 500, Lancia Ypsilon!
- Szczegóły
- Autor: Stellantis