Volvo Polska zakończyło dostawę 8 miejskich autobusów hybrydowych do Leszna. Zaczną wozić mieszkańców z początkiem sierpnia. Pojazdy zostały w całości wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo.
Autobusy Volvo 7900 Hybrid pomieszczą 94 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Są wyposażone m.in. w ładowarki do telefonów komórkowych i wejścia USB, w każdym pojeździe znajduje się WiFi.
Autobusy Volvo 7900 Hybrid pomieszczą 94 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Są wyposażone m.in. w ładowarki do telefonów komórkowych i wejścia USB, w każdym pojeździe znajduje się WiFi.
Volvo 7900 Hybrid to tzw. hybryda równoległa, co oznacza, że autobus posiada dwa silniki, które mogą pracować niezależnie - niewielki silnik spalinowy oraz silnik elektryczny. Dzięki temu pojazdy mają możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, np. podczas ruszania z przystanków czy świateł. Dopiero po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Takie rozwiązanie sprawia, że zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami napędzanymi wyłącznie silnikiem diesla.
- Napęd hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w ruchu miejskim - dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużych prędkościach zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, a co za tym idzie - dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla. Cieszymy się, że kolejne polskie miasto inwestuje w ekologiczny transport publiczny, i że mogliśmy dostarczyć do Leszna nowoczesne autobusy, powiedział Marek Gawroński, Wiceprezes Volvo Polska ds. Relacji z Sektorem Publicznym.
Leszno to już kolejne miasto, które zdecydowało się na zelektryfikowane autobusy miejskie Volvo. Hybrydy Volvo kursują dziś na regularnych liniach w Krakowie, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach, Jeleniej Górze, Białymstoku, Krośnie, Kędzierzynie-Koźlu i Warszawie. W najbliższym czasie zelektryfikowane autobusy Volvo trafią jeszcze do Grudziądza (7 hybryd plug-in) oraz Ełku (6 pojazdów hybrydowych).
W sumie Volvo dostarczyło do tej pory ze swojej wrocławskiej fabryki ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.
Polska fabryka Volvo
Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy.
W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjna produkcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid oraz najnowszy model - w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric. W Europie zelektryfikowane autobusy Volvo stanowią część transportu zbiorowego w wielu miastach, między innymi w Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Luksemburgu, Austrii, Holandii i innych. Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.
W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą w Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a największą jak dotąd flotę 35 autobusów odebrał PKM Sosnowiec. W 2018 roku Volvo wygrało przetargi bądź dostarczyło już autobusy hybrydowe, elektryczne lub elektryczno-hybrydowe do Inowrocławia (8 elektrycznych i 8 elektryczno-hybrydowych), Grudziądza (7 elektryczno-hybrydowych), Białegostoku (4 hybrydowe), Ełku (6 hybrydowych), Krosna (11 hybrydowych), Jeleniej Góry (3 hybrydowe), Krakowa (12 hybrydowych - przegubowych) i Kędzierzyna-Koźla (1 hybrydowy), Leszna (8 hybryd).
W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjna produkcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid oraz najnowszy model - w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric. W Europie zelektryfikowane autobusy Volvo stanowią część transportu zbiorowego w wielu miastach, między innymi w Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Luksemburgu, Austrii, Holandii i innych. Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.
W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą w Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a największą jak dotąd flotę 35 autobusów odebrał PKM Sosnowiec. W 2018 roku Volvo wygrało przetargi bądź dostarczyło już autobusy hybrydowe, elektryczne lub elektryczno-hybrydowe do Inowrocławia (8 elektrycznych i 8 elektryczno-hybrydowych), Grudziądza (7 elektryczno-hybrydowych), Białegostoku (4 hybrydowe), Ełku (6 hybrydowych), Krosna (11 hybrydowych), Jeleniej Góry (3 hybrydowe), Krakowa (12 hybrydowych - przegubowych) i Kędzierzyna-Koźla (1 hybrydowy), Leszna (8 hybryd).