Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Branża motoryzacyjna jest jednym z najważniejszych sektorów gospodarki europejskiej. Szacuje się, że na jej rzecz, w Europie pracuje bezpośrednio około 12 mln osób.


Na naszych oczach dokonuje się transformacja automotive, która wieści koniec tradycyjnego rynku samochodowego. Konsekwentnie realizowane są strategiczne decyzje koncernów. Zmieniają się standardy ekologiczne oraz nasze postrzeganie - motoryzacja widziana naszymi oczami w niedalekiej przyszłości.

Z początkiem tego roku wprowadzono nowe obowiązujące limity spalin. Samochody z napędem alternatywnym są segmentem, który w istocie odnotowuje wzrost liczby rejestracji. A po raz pierwszy w historii, respondenci znanego globalnego badania KPMG „Global Automotive Executive Survey” uznali, że do 2030 r. nastąpi detronizacja tradycyjnych aut spalinowych na rzecz większości pojazdów o napędzie alternatywnym, wskazując pojazdy o elektrycznym napędzie akumulatorowym jako główny kierunek rozwoju rynku motoryzacyjnego.

Podstawą natomiast działalności koncernów samochodowych jest bezpieczeństwo łańcuch dostaw i zaopatrzenia linii produkcyjnych.

SEIFERT POLSKA I SEIFERT AUTOMOTIVE POLSKA SĄ CZĘŚCIĄ MIĘDZYNARODOWEJ GRUPY LOGISTYCZNEJ - SEIFERT LOGISTICS GROUP, Z PONAD 70-LETNIM DOŚWIADCZENIEM, KTÓREJ MOTOREM NAPĘDOWYM JEST WYSPECJALIZOWANY SEKTOR LOGISTYKI KONTRAKTOWEJ DLA BRANŻY AUTOMOTIVE.

- Jako operator logistyczny od lat równolegle rozwijaliśmy się wraz z nią. Nie inaczej jest i teraz, w kierunku elektromobilności, także w Polsce - podkreśla Jan Brachmann, prezes Seifert Polska, obecnej na polskim rynku TSL już od ponad 20 lat, z siedzibą główną w Mysłowicach na Górnym Śląsku, w bezpośrednim sąsiedztwie Jaworzna.

- Przez lata wypracowaliśmy logistyczny know-how automotive. Bardzo dobrze znamy i czujemy się w branży motoryzacyjnej, która obdarzyła nas zaufaniem. Partnerstwo w automotive opiera się na współdzieleniu tych samych wartości i legitymuje pełne wykorzystanie naszego potencjału - dodaje Brachmann.


Obecnie Grupa Seifert odpowiada za kompleksową i innowacyjną obsługę logistyczną w fabrykach w Malsch, w Rastatt, Lipsku czy też we francuskim Hambach. Przy zachodniej granicy z Polską aktualnie przygotowuje powierzchnie magazynowe oraz proces obsługi logistycznej gigafabryki amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego, polegający na składowaniu i sekwencjonowaniu części bezpośrednio na potrzeby zaopatrzenia linii produkcyjnej w Brandenburgii. W Polsce, w Jaworze, od 2019 Seifert Automotive Polska - spółka-córka Seifert Polska, zapewnia wewnętrzną, jak i zewnętrzną obsługę logistyczną pierwszej w kraju fabryki 4.0, niemieckiego producenta samochodów, a od lata 2020 także nowo powstałej fabryki baterii do modelów hybrydowych oraz w pełni elektrycznych.

- W tym roku docelowo, w cyklu: przyjęcie - magazynowanie - zaopatrzenie linii - odbiór i wysyłka gotowych komponentów - zarządzanie pustymi opakowaniami, zabezpieczymy logistycznie produkcję 110 000 baterii - informuje  Michał Musielak, dyrektor logistyki Seifert Automotive Polska.

Aktualnie w Europie działa niemalże 300 zakładów montażu samochodów i produkcji silników, w tym 16 fabryk w Polsce (samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów). - Dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego równie istotni, co same fabryki są działający w Polsce producenci części i podzespołów. Jako Seifert specjalizujemy się w bezpośredniej obsłudze transportowej i logistycznej z wartością dodaną, samych producentów, ale też pośrednio wspierając logistycznie wspomniane OEM-y, uczestnicząc w kompleksowym zaopatrzeniu linii - komentuje Szymon Szczepanik, dyrektor logistyki Seifert Polska.

Doświadczony operator logistyczny, który wie, jak budować odporność i wzmocnić siatkę bezpieczeństwa logistycznego to z pewnością dobry partner dla wszystkich tych graczy w przestrzeni automotive. Także w kontekście planów „nearshoringu”, racjonalizacji produkcji w Europie Zachodniej (trend również wymieniany przez respondentów KPMG), czy też w efekcie doświadczeń ostatnich 12 miesięcy, które wyraziście pokazały potrzebę buforowania i tworzenia w kraju zapasów surowców i półproduktów pochodzących głównie z Azji.

- Firma Seifert to marka logistyczna sama w sobie. Budząca zaufanie ważnych marek - podsumowuje Ilona Urbańczyk, Specjalistka ds. Marketingu Seifert Polska. Szerokie portfolio, jako efekt dywersyfikacji stanowi solidny fundament Grupy (który nabiera realnych kształtów w postaci właśnie budowanego Centrum administracyjnego w Ulm Nord), natomiast …zdecydowanie to „Automotive is our motive”.QR kod
Seifert Logistics Group, firma rodzinna, rozbudowuje swoją główną lokalizację logistyczną w Ulm Nord
60 000 miejsc paletowych oraz przestrzeń dedykowana usługom o wartości dodanej

Do końca pierwszego kwartału 2022 r. w nowym centrum logistycznym typu multi-user w Ulm Nord powstanie 60 000 dodatkowych miejsc paletowych i powierzchnia na usługi o wartości dodanej. Obecni i nowi klienci będą mogli korzystać w nim z usług logistyki kontraktowej. Oprócz magazynowania obejmuje ona etykietowanie, przepakowywanie, druk 3D i montaż. Nieruchomość spełni wymagania różnych sektorów przemysłu i handlu detalicznego, od farmaceutycznego, poprzez spożywczy czy FMCG, aż po branżę akumulatorów litowo-jonowych. W zależności od wymagań, przestrzeń służyć będzie jako magazyn wysokiego składowania lub składowania o charakterze blokowym. „Aby zapewnić naszą wysoką jakość usług, przy rosnących wolumenach, równocześnie z wzrostem pojemności magazynowej i przeładunkowej zwiększymy poziom zatrudnienia” - dodaje Harald Seifert. W efekcie, w Ulm Nord będzie zatrudnionych do 400 osób.

Nowoczesna siedziba administracyjna

Na dachu nowo wybudowanej powierzchni magazynowej powstanie biuro administracyjne. Cała nieruchomość jest zaplanowana zgodnie z najnowocześniejszymi standardami, dzięki czemu zapewni przyjemną atmosferę pracy. Zrównoważona technologia budowlana z zastosowaniem systemów fotowoltaicznych i wydajną izolacją, zapewni pozytywny bilans energetyczny dla środowiska.

Historia grupy Seifert jest wzorcowym przykładem rozwoju.

Założona w roku 1947 firma, po dziś dzień jest przedsiębiorstwem rodzinnym z siedzibą w Ulm. Z lokalnego lidera rynku transportowego firma wyrosła do poziomu kompleksowego operatora spedycyjno-logistycznego działającego na arenie międzynarodowej. Zatrudnia obecnie ponad 2 000 pracowników w 46 lokalizacjach w Europie. W sumie na powierzchni ponad 700 000 m/kw realizuje innowacyjne rozwiązania logistyczne, w 60 proc. dedykowane specjalistycznej obsłudze logistycznej branży motoryzacyjnej dla branży motoryzacyjnej.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
TUV NORD Polska Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
RADMOT Sp. z o.o.
3D Center Sp. z o.o.