Daimler Buses i ekspert w dziedzinie systemów akumulatorów BMZ Poland, kluczowy podmiot w grupie BMZ Holding, nawiązały strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju i dostaw nowej generacji akumulatorów do autobusów elektrycznych.
Razem z Daimler Buses BMZ będzie dalej rozwijać istniejącą technologię akumulatorów, specjalnie pod kątem wymagań autobusów o napędzie elektrycznym. Nowa generacja akumulatorów NMC4 - następczyni obecnej technologii NMC3 - będzie łączyć w sobie wysoką gęstość energii, co zapewni większy zasięg autobusom elektrycznym, z wyjątkowo długim cyklem życia. Klienci Daimler Buses będą korzystać z akumulatorów NMC4 od połowy tej dekady.
Michael Klein, dyrektor operacyjny Daimler Buses: „Współpraca między naszymi spółkami łączy w sobie dwa ważne aspekty: wiedzę specjalistyczną Daimler Buses w zakresie rozwoju i produkcji autobusów, a także know-how BMZ w zakresie rozwiązań w zakresie akumulatorów litowo-jonowych o dużej wytrzymałości. Nie mogę się doczekać opracowania nowej, wyjątkowej generacji akumulatorów do naszych autobusów napędzanych elektrycznie. Ta współpraca stanowi ważny kamień milowy w przejściu w kierunku bezemisyjnego transportu publicznego w całej Europie”.
Tomasz Jankowski, Dyrektor Generalny BMZ Poland: „Naszą strategią od dekady jest rozwój i produkcja najlepszych w swojej klasie systemów do e-busów. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Daimler Buses. Nominację tę osobiście traktuję jako nagrodę za konsekwentną strategię rozwoju i inwestowania w rynek autobusów elektrycznych. Teraz wspólnie z Daimler Buses będziemy mogli wdrożyć tę strategię na znacznie większą skalę".
„Rozbudujemy naszą produkcję w Gliwicach, dzięki czemu będzie to pierwszy tego typu obiekt w UE zbudowany na potrzeby produkcji baterii autobusowych wraz z w pełni automatyczną linią montażową” - dodaje Paweł Kępski, Head of Business Unit EV, BMZ Poland
Elektroniczna mapa drogowa Daimler Buses
Daimler Buses konsekwentnie realizuje przejrzysty e-mapę drogową we wszystkich segmentach: autobusy miejskie napędzane elektrycznie są produkowane seryjnie już od 2018 r.; Od połowy tej dekady mają pojawić się międzymiastowe e-busy, a do 2030 r. autokary zelektryfikowane. W związku z tym Daimler Buses zamierza do 2030 roku oferować w każdym segmencie modele lokalnie neutralne pod względem emisji CO2, zasilane akumulatorami lub wodorem. Początkowo nacisk zostanie położony na główne rynki Europy i Ameryki Łacińskiej. Plany przewidują, że do 2039 r. na głównych rynkach Europy będą sprzedawane wyłącznie nowe pojazdy lokalnie neutralne pod względem emisji CO2. Oczekuje się, że w segmencie autobusów miejskich stanie się to w Europie już w 2030 r.
Polska
BMZ Poland będzie produkował akumulatory do e-busów Mercedesa
- Szczegóły
- Autor: Mercedes-Benz, AutomotiveSuppliers.pl