Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
boryszew logo 150W 2018 r. przychody Grupy Boryszew wyniosły 6,1 mld zł.  Natomiast zysk netto ukształtował się na poziomie 141 mln zł.
 
Skonsolidowana EBITDA Grupy Boryszew wyniosła 379 mln zł. Największy udział w kwocie 277 mln zł miał tutaj Segment Metale,  który wygenerował jednocześnie największe przychody (3,7 mld zł).

Grupa Boryszew dywersyfikuje swoją działalności w ramach trzech funkcjonujących w różnych obszarach rynku segmentów, co sprawia, że Grupa jest bardziej odporna na zmiany w jej bezpośrednim otoczeniu. Efekty niekorzystnej sytuacji w jednym z segmentów Grupy są kompensowane wynikami pozostałych obszarów biznesowych.

Na koniec 2018 roku najlepsze wyniki wygenerował Segment Metale, gdzie przychody wyniosły 3,7 mld zł, natomiast EBITDA – 277 mln zł. Impexmetal S.A. zanotował wzrost zysku operacyjnego o ponad 30 proc., umacniając swoją pozycję na rynku, podobnie jak Walcownia Metali Dziedzice oraz Baterpol, których zysk operacyjny wzrósł o 20 proc.

- Na wzrost EBITDA, widoczny głównie w zakładzie Aluminium Konin, wpłynął wzrost wolumenów sprzedaży oraz poprawa dyscypliny kosztowej. W Segmencie Metale sukcesywnie zwiększamy moce produkcyjne w fabrykach. W ramach naszego zakładu w Koninie uruchamiamy realizację programu inwestycyjnego na lata 2019-2022 o wartości 430 mln zł. Zakłada on rozbudowę Wydziałów Odlewni oraz Walcowni, co zwiększy możliwości produkcyjne w obszarze wlewków i wyrobów walcowanych - powiedział Piotr Lisiecki, prezes zarządu Boryszew S.A.

W 2018 roku Segmentowi Motoryzacja nie sprzyjały zmiany w globalnym otoczeniu rynkowym. We wrześniu zanotowano istotny spadek produkcji samochodów, który utrzymywał się na znacząco niższym poziomie do końca grudnia.  Wynikało to z wprowadzenia nowej procedury testowej do celów homologacji wielkości zużycia paliwa i emisji spalin (WLTP).

- Wpływ norm WLTP na przychody oraz wyniki operacyjne Grupy w całym 2018 roku jest znaczący. Efekt spadku zamówień związany z implementacją nowych procedur będzie jeszcze widoczny w kolejnych okresach, ale podejmujemy działania, które mają na celu zminimalizowanie ich wpływu na wyniki Grupy Boryszew. Z optymizmem patrzymy w przyszłość. Rozwój segmentu aut elektrycznych jest dla nas bardzo perspektywiczny. Inwestujemy w rozwój nowych produktów, dywersyfikujemy portfolio klientów i pozyskujemy nowe nominacje, które są podstawą naszej działalności w tym Segmencie - powiedział Piotr Lisiecki, prezes zarządu Boryszew S.A.

Boryszew Automotive Plastics oraz Maflow pozyskały nowe nominacje o wartości ponad 388 mln euro, które będą realizowane do 2028 roku. Kluczowy dla Grupy jest nieustający rozwój, czego dowodem są intensywne działania w obszarze R&D. Maflow jest obecnie jedyną firmą na świecie stosującą technologię skanowania 3D w połączeniu z maszynami gnącymi. Zabieg ten ma na celu zastąpienie skomplikowanej pracy ustawiacza automatycznym przestawianiem parametrów maszyny po zeskanowaniu produktu. Obniży to czas przezbrojeń o 40 minut oraz zredukuje odpad pochodzący z ustawiania maszyny po przezbrojeniu o 50 proc. Wspólnie z Instytutem Fraunhofer Grupa Maflow opracowała technologię spawania laserowego komponentów wchodzących w skład jej wyrobów. Osiągnięte parametry procesu pozwolą w przyszłości zastosować technologię 10-krotnie szybszą od aktualnie stosowanych, redukując koszty wytwarzania oraz podnosząc jakość produktu.


0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
Impel Group
Lubricant Polska Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
Takoni Sp. z o.o.
LINEX Sp. z o.o.