Spółka BOZAMET S.A. poinformowała o kolejnym etapie swojego rozwoju. Firma z Siedlec przeszła pozytywny audyt potencjału według standardów VDA i została kwalifikowanym dostawcą Grupy Volkswagena.
Dostawca ma swoje korzenie w dawnych zakładach FSO. Produkcja części metalowych dla przemysłu motoryzacyjnego prowadzona jest już od ponad 40 lat. Pod koniec 2014 roku BOZAMET przejął aktywa należące do ZPP-AUTO, podmiotu, który upadł w połowie 2011 r.
Nowy właściciel uruchomił projekt inwestycyjny, dzięki któremu odnowiono nie tylko hale (ponad 30 tys. m2) ale również zastane technologie: tłoczenie, spawanie, zgrzewanie, montaż oraz cynkowanie i lakiernia kataforetyczna (KTL).
Rozwój firmy i pozyskiwanie coraz bardziej wymagających klientów nie byłoby możliwe bez inwestycji w najnowsze innowacyjne technologie. - W ostatnich latach uruchomiliśmy nową linię spawania laserowego, zrobotyzowane stanowiska zakleszczania (toxowanie), a od tego roku działa malarnia proszkowa i mokra - mówi Sławomir Zawieska, właściciel i prezes zarządu Bozametu. Konsekwentnie rozwijana jest także własna narzędziownia.
Obecnie BOZAMET współpracuje z takim firmami, jak: Lear, Faurecia, Gestamp, Grupo Antolin, Magna, Toyota TPCA, Valmet Automotive, Klippan czy BOS.
W dość krótkim czasie siedlecka firma stała się uznanym dostawcą takich komponentów jak:
- Komponenty produkcji naszej firmy są częścią składową pojazdów Volvo Cars, BMW, Renault, Audi, Opel, Volkswagen i wielu innych - dodaje prezes Zawieska.
W bieżącym roku, po pozytywnym audycie przejścia, system zarządzania jest certyfikowany zgodnie z wymaganiami normy IATF 16949:2016 oraz PN-EN ISO 9001:2015. Na wiosnę 2019 roku jest planowany audyt za zgodność z normą środowiskową ISO 14001:2015.
Obecnie przy produkcji komponentów motoryzacyjnych w BOZAMET zatrudnionych jest ok 100 osób, a działalność w tym segmencie odpowiada za 28 proc. obrotów spółki.
Dostawca ma swoje korzenie w dawnych zakładach FSO. Produkcja części metalowych dla przemysłu motoryzacyjnego prowadzona jest już od ponad 40 lat. Pod koniec 2014 roku BOZAMET przejął aktywa należące do ZPP-AUTO, podmiotu, który upadł w połowie 2011 r.
Nowy właściciel uruchomił projekt inwestycyjny, dzięki któremu odnowiono nie tylko hale (ponad 30 tys. m2) ale również zastane technologie: tłoczenie, spawanie, zgrzewanie, montaż oraz cynkowanie i lakiernia kataforetyczna (KTL).
Rozwój firmy i pozyskiwanie coraz bardziej wymagających klientów nie byłoby możliwe bez inwestycji w najnowsze innowacyjne technologie. - W ostatnich latach uruchomiliśmy nową linię spawania laserowego, zrobotyzowane stanowiska zakleszczania (toxowanie), a od tego roku działa malarnia proszkowa i mokra - mówi Sławomir Zawieska, właściciel i prezes zarządu Bozametu. Konsekwentnie rozwijana jest także własna narzędziownia.
Obecnie BOZAMET współpracuje z takim firmami, jak: Lear, Faurecia, Gestamp, Grupo Antolin, Magna, Toyota TPCA, Valmet Automotive, Klippan czy BOS.
W dość krótkim czasie siedlecka firma stała się uznanym dostawcą takich komponentów jak:
- elementy nadwozia (słupki, panele zamknięte i panele poprzeczne)
- części dachu i ram podsufitek
- części składanych dachów
- podstawy foteli kierowcy, etc.
- Komponenty produkcji naszej firmy są częścią składową pojazdów Volvo Cars, BMW, Renault, Audi, Opel, Volkswagen i wielu innych - dodaje prezes Zawieska.
W bieżącym roku, po pozytywnym audycie przejścia, system zarządzania jest certyfikowany zgodnie z wymaganiami normy IATF 16949:2016 oraz PN-EN ISO 9001:2015. Na wiosnę 2019 roku jest planowany audyt za zgodność z normą środowiskową ISO 14001:2015.
Obecnie przy produkcji komponentów motoryzacyjnych w BOZAMET zatrudnionych jest ok 100 osób, a działalność w tym segmencie odpowiada za 28 proc. obrotów spółki.