Branża motoryzacyjna to najważniejsze koło zamachowe polskiego eksportu. Z tego źródła pochodzi 16 proc. wszystkich wyeksportowanych produktów z naszego kraju.
Praktycznie ze wszystkim klientami zagranicznymi firmy rozliczają się w euro, nawet jeśli produkują w Polsce. - Już od kilku lat producenci z Polski rozliczają się z europejskimi kontrahentami niemal wyłącznie w euro - mówi Rafał Orłowski z firmy doradczej AutomotiveSuppliers.pl.
Transakcje idą w dziesiątki miliardów euro. (...)
W euro rozliczają się nie tylko fabryki, ale również importerzy nowych aut. W większości sprzedawane w naszych salonach samochody przyjeżdżają przecież zza granicy ? przede wszystkim z Unii Europejskiej. - Nasze wyniki finansowe uzależnione są tak naprawdę w głównej mierze od kursu złotego wobec euro. Gdy złoty umacnia się, to i nasza rentowność wzrasta, ale gdy ulega osłabieniu, my również tracimy - mówi Maciej Janiszewski, szef KPI Sports Cars, wyłącznego przedstawiciela Porsche na Polskę.
Więcej w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
Praktycznie ze wszystkim klientami zagranicznymi firmy rozliczają się w euro, nawet jeśli produkują w Polsce. - Już od kilku lat producenci z Polski rozliczają się z europejskimi kontrahentami niemal wyłącznie w euro - mówi Rafał Orłowski z firmy doradczej AutomotiveSuppliers.pl.
Transakcje idą w dziesiątki miliardów euro. (...)
W euro rozliczają się nie tylko fabryki, ale również importerzy nowych aut. W większości sprzedawane w naszych salonach samochody przyjeżdżają przecież zza granicy ? przede wszystkim z Unii Europejskiej. - Nasze wyniki finansowe uzależnione są tak naprawdę w głównej mierze od kursu złotego wobec euro. Gdy złoty umacnia się, to i nasza rentowność wzrasta, ale gdy ulega osłabieniu, my również tracimy - mówi Maciej Janiszewski, szef KPI Sports Cars, wyłącznego przedstawiciela Porsche na Polskę.
Więcej w "Dzienniku Gazecie Prawnej".