Planowane ukończenie budowy hali „pod klucz” to koniec br. Za prace konstrukcyjne odpowiedzialne jest konsorcjum firm STRABAG, TKT Engineering i Elektromontaż-Poznań.
- Dzisiaj stawiamy pierwsze elementy konstrukcyjne - podpory - pod halę produkcyjno-montażową. I musimy się z tym uporać do jesieni. Potem będziemy montować w niej maszyny i urządzenia. Nasz zespół projektowy plus wykonawcy i podwykonawcy pracują pełną parą. Nie ma czasu na relaks, bo zaraz potem stawiamy halę produkcyjną, która musi być gotowa do zimy - mówi Patrick Walz, szef projektu planowania i produkcji fabryki w Jaworze z ramienia Daimler AG, który regularnie wizytuje budowę.
W nowo powstającej hali zamontowane zostaną najnowocześniejsze, pracujące w systemie AGIPRO linie montażowe i obróbkowe zdolne do produkcji 600 tys. silników rocznie. Znajdą się tu również stanowiska do testowania silników na zimno i gorąco, powierzchnie logistyczne do konfekcjonowania koszyków z częściami oraz moduł do wysyłki gotowych produktów. W budynku odbywać się będzie także przed-montaż podzespołów.
W nowo powstającej hali zamontowane zostaną najnowocześniejsze, pracujące w systemie AGIPRO linie montażowe i obróbkowe zdolne do produkcji 600 tys. silników rocznie. Znajdą się tu również stanowiska do testowania silników na zimno i gorąco, powierzchnie logistyczne do konfekcjonowania koszyków z częściami oraz moduł do wysyłki gotowych produktów. W budynku odbywać się będzie także przed-montaż podzespołów.
- To ważny dzień dla całego zespołu i fabryki. Postawienie pierwszej podpory to oczywisty znak, że budowa na dobre wychodzi z ziemi, ale to dopiero początek - cała hala to 650 takich podpór - powiedziała Susanne Knittel-Ammerschuber, szefowa działu planowania i fabryk silników Daimler AG.
Budowa fabryki w Jaworze rozpoczęła się oficjalnym aktem wmurowania kamienia węgielnego w czerwcu 2017 r. Prace budowlane ruszyły kilka tygodni później, w sierpniu 2017 r. W tym czasie zorganizowano zaplecze biurowe, uruchomiono przyłącza elektryczne i wodociągowe, ogrodzono zakład, przygotowano infrastrukturę zewnętrzną – docelowe drogi, parkingi i instalacje podziemne oraz wybudowano fundamenty największej hali produkcyjnej. Jej budowa wraz z przyległym budynkiem biurowym o łącznej powierzchni użytkowej 98,2 tys. mkw. potrwa do stycznia 2019 r. Konsorcjum wykona ponadto niezbędne instalacje, w tym m.in. tryskaczową, hydrantową, gaszenia gazem, mechaniczną i elektryczną.
FABRYKA SILNIKÓW MERCEDES-BENZ W JAWORZE:
Budowa fabryki w Jaworze rozpoczęła się oficjalnym aktem wmurowania kamienia węgielnego w czerwcu 2017 r. Prace budowlane ruszyły kilka tygodni później, w sierpniu 2017 r. W tym czasie zorganizowano zaplecze biurowe, uruchomiono przyłącza elektryczne i wodociągowe, ogrodzono zakład, przygotowano infrastrukturę zewnętrzną – docelowe drogi, parkingi i instalacje podziemne oraz wybudowano fundamenty największej hali produkcyjnej. Jej budowa wraz z przyległym budynkiem biurowym o łącznej powierzchni użytkowej 98,2 tys. mkw. potrwa do stycznia 2019 r. Konsorcjum wykona ponadto niezbędne instalacje, w tym m.in. tryskaczową, hydrantową, gaszenia gazem, mechaniczną i elektryczną.
FABRYKA SILNIKÓW MERCEDES-BENZ W JAWORZE:
- Łączna suma inwestycji - ok. 500 mln euro (ponad 2,1 mld PLN)
- Teren fabryki - ok. 50 hektarów
- Liczba miejsc pracy - ponad 500
- Zastosowanie idei „Przemysł 4.0“
- Zakład neutralny pod względem emisji CO2
- Rodzaje produkowanych silników - OM 654 (wysokoprężny) i M 254 (benzynowy)
- Łączna moc przerobowa - 600 tys. silników rocznie
- 3 linie montażowe w systemie AGIPRO
- 3 linie obróbkowe w systemie AGIPRO
- Zastosowanie techniki NANOSLIDE w procesie obróbki
- Metraż hal - około 200 tys. m2