Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
landwing_fashionKoncern Landwind kończy przygotowania do inwestycji - twierdzi "Rzeczpospolita". Według wicepremiera Waldemara Pawlaka fabryka ma powstać na Opolszczyźnie.

Podczas ostatniej wizyty w Chinach wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak spotkał się m.in. z przedstawicielami chińskiego producenta samochodów Jiangling Motors Group Company (JMC). Poza Chinami firma działa jako Landwind Motor Corporation.

Szefowie koncernu potwierdzili plany inwestycji w Polsce. Jak powiedział „Rz” premier Pawlak, Chińczykom zostanie zaoferowany teren o pow. ok. 300 ha pod Opolem. Ma tam stanąć zakład, w którym będzie początkowo składane, a potem produkowane 400 tys. aut. Wartość takiej inwestycji eksperci oceniają na 1,2 - 1,5 mld dol. Będzie to pierwsza chińska fabryka aut w Europie.

Nie wiadomo jeszcze, jakie auto miałoby być produkowane w Polsce. Jeśli będą to pojazdy z napędem na cztery koła, w których dotychczas mocny był Landwind, i które ponownie - tym razem pozytywnie - przeszły testy zderzeniowe, będą wymagały mocnej promocji. - Nie jest to dziś szczególnie atrakcyjny segment - ocenia Wojciech Drzewiecki, prezes instytutu Samar. - Na dodatek Europa nie jest szczególnie przyjaźnie nastawiona do produktów chińskich - dodaje.

Jego zdaniem jednak polskie władze mają do Chin pozytywny stosunek, stąd zapewne i decyzja Landwinda, by do Europy wejść polskimi drzwiami. Według szefa Samaru największym problemem będzie jakość aut i koszty ich utrzymania.

Więcej w "Rzeczpospolitej".
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.
Craemer GmbH