Na początku przyszłego roku warszawska FSO zakończy produkcję amerykańskich aut Chevrolet. Czy zastąpią je na Żeraniu samochody chińskiej firmy Chery, pyta "Gazeta Wyborcza".
- Nie planujemy przedłużenia kooperacji z Chevroletem - potwierdził nam prezes FSO Janusz Woźniak. Tłumaczył, że na tę decyzję wpływ ma szykowany przez UE i Koreę traktat o wolnym handlu, który ma wejść w życie w przyszłym roku.
Co FSO zrobi po zakończeniu produkcji Aveo? - Rozmawiamy o współpracy z kilkoma firmami spoza Europy - powiedział Woźniak. O szczegółach szef FSO nie chciał mówić. Nie zaprzeczył jednak, że wśród potencjalnych nowych partnerów FSO jest chiński koncern Chery.
Właśnie z Chery związał się ukraiński koncern AwtoZAZ, któremu w 2005 r. Ministerstwo Skarbu sprzedało kontrolny pakiet akcji FSO. AwtoZAZ ogłosił, że od grudnia w swojej fabryce w Zaporożu zacznie produkować auto o nazwie Forza - licencyjną odmianę chińskiego samochodu Chery A3. AwtoZAZ nie informował jednak, czy współpraca z Chińczykami obejmie fabrykę na Żeraniu.
Więcej w "Gazecie Wyborczej".
- Nie planujemy przedłużenia kooperacji z Chevroletem - potwierdził nam prezes FSO Janusz Woźniak. Tłumaczył, że na tę decyzję wpływ ma szykowany przez UE i Koreę traktat o wolnym handlu, który ma wejść w życie w przyszłym roku.
Co FSO zrobi po zakończeniu produkcji Aveo? - Rozmawiamy o współpracy z kilkoma firmami spoza Europy - powiedział Woźniak. O szczegółach szef FSO nie chciał mówić. Nie zaprzeczył jednak, że wśród potencjalnych nowych partnerów FSO jest chiński koncern Chery.
Właśnie z Chery związał się ukraiński koncern AwtoZAZ, któremu w 2005 r. Ministerstwo Skarbu sprzedało kontrolny pakiet akcji FSO. AwtoZAZ ogłosił, że od grudnia w swojej fabryce w Zaporożu zacznie produkować auto o nazwie Forza - licencyjną odmianę chińskiego samochodu Chery A3. AwtoZAZ nie informował jednak, czy współpraca z Chińczykami obejmie fabrykę na Żeraniu.
Więcej w "Gazecie Wyborczej".