Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
gmmpW listopadzie z linii produkcyjnych w czterech polskich fabrykach samochodów zjechało łącznie 65,6 tys. aut osobowych i dostawczych - wyliczył Instytut Samar. To o 17 proc. mniej niż w październiku i aż o 27,2 proc. mniej niż przed rokiem.

Trudno się dziwić tej sytuacji, gdy nasze fabryki ponad 98 proc. produkcji wysyłają za granicę, głównie na Zachód Europy. Gdy spada sprzedaż na rynkach europejskich, siłą rzeczy musi spadać produkcja u nas. – To głównie efekt przestojów w fabryce Opla w Gliwicach czy skrócenie czasu pracy w VW Poznań - mówi Rafał Orłowski, analityk AutomotiveSuppliers.pl. - Jeśli sytuacja się nie poprawi, podobne decyzje zapadną także w Tychach czy na Żeraniu - dodaje.

Eksperci są zgodni, że w 2009 r. produkcja będzie niższa niż w 2008, choć trudno szacować o ile. Z kolei w tym roku coraz mniej prawdopodobne jest osiągnięcie miliona aut wyprodukowanych w Polsce. - Ale nie należy załamywać rąk, bo i tak wynik jest rekordowy - podkreśla Orłowski. - Wszystko wskazuje na to, zwłaszcza po ostatnich przestojach w Skoda Auto, że w tym roku odbierzemy Czechom palmę pierwszeństwa w regionie. I to bardzo pozytywna informacja - dodaje.

Więcej w w "Rzeczpospolitej".
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
Mondi Simet Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.