Delphi Automotive PLC zademonstruje pełnię możliwości swoich nowoczesnych technologii aktywnego bezpieczeństwa, organizując najdłuższy przejazd automatycznie sterowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek miał miejsce w Ameryce Północnej.
Podróż od zachodniego do wschodniego wybrzeża USA rozpocznie się w dniu 22 marca w okolicach mostu Golden Gate w San Francisco, a jej trasa obejmie ponad 5600 kilometrów (3,500 mil).
Podróż pozwoli inżynierom Delphi na zweryfikowanie danych dotyczących dalszego rozwoju technologii aktywnego bezpieczeństwa, które stanowią szybko rozwijający się segment przemysłu motoryzacyjnego. W trakcie podróży przez cały kraj, pojazd będzie musiał poradzić sobie w różnych warunkach i na różnych terenach, przy potencjalnie pojawiających się zagrożeniach w ruchu drogowym – w okolicznościach, których nie da się przetestować w laboratorium.
„Delphi odniosło znaczące sukcesy, testując swoje automatycznie kierowane pojazdy na terenie Kalifornii i na ulicach Las Vegas” powiedział Jeff Owens, dyrektor ds. nowych technologii. „Teraz nadszedł czas aby sprawdzić nasz pojazd w realiach wymagających warunków drogowych. To kolejny krok do wprowadzenia na rynek systemów aktywnego bezpieczeństwa jako technologii motoryzacyjnych najwyższej jakości”.
Takie przedsięwzięcie możliwe jest dzięki szeregowi technologii i systemów aktywnego bezpieczeństwa, ostatnio zaprezentowanych na ulicach Las Vegas podczas Targów Elektroniki Użytkowej (CES 2015). Technologie te to między innymi:
„Nasza bogata oferta produktów oraz wiedza i doświadczenie w integrowaniu wielu różnych systemów w pojazdach stawiają nas na znakomitej pozycji, wśród jedynie kilku firm, które są w stanie zaoferować producentom samochodów kompleksowe rozwiązania umożliwiające automatycznie kierowanie pojazdem” dodał Owens.
Oferując produkty, które są skalowalne, elastyczne i przystępne cenowo, firma Delphi aktywnie współpracuje z producentami samochodów w kwestii produkcji w pełni zautomatyzowanych pojazdów. Opracowanie wielu z tych technologii aktywnego bezpieczeństwa wymagało długofalowych wizji. Dzisiaj są one montowane w samochodach aby tworzyć bezpieczną przyszłość na drogach na całym świecie.
Podróż od zachodniego do wschodniego wybrzeża USA rozpocznie się w dniu 22 marca w okolicach mostu Golden Gate w San Francisco, a jej trasa obejmie ponad 5600 kilometrów (3,500 mil).
Podróż pozwoli inżynierom Delphi na zweryfikowanie danych dotyczących dalszego rozwoju technologii aktywnego bezpieczeństwa, które stanowią szybko rozwijający się segment przemysłu motoryzacyjnego. W trakcie podróży przez cały kraj, pojazd będzie musiał poradzić sobie w różnych warunkach i na różnych terenach, przy potencjalnie pojawiających się zagrożeniach w ruchu drogowym – w okolicznościach, których nie da się przetestować w laboratorium.
„Delphi odniosło znaczące sukcesy, testując swoje automatycznie kierowane pojazdy na terenie Kalifornii i na ulicach Las Vegas” powiedział Jeff Owens, dyrektor ds. nowych technologii. „Teraz nadszedł czas aby sprawdzić nasz pojazd w realiach wymagających warunków drogowych. To kolejny krok do wprowadzenia na rynek systemów aktywnego bezpieczeństwa jako technologii motoryzacyjnych najwyższej jakości”.
Takie przedsięwzięcie możliwe jest dzięki szeregowi technologii i systemów aktywnego bezpieczeństwa, ostatnio zaprezentowanych na ulicach Las Vegas podczas Targów Elektroniki Użytkowej (CES 2015). Technologie te to między innymi:
- Radar, System kamer wizyjnych oraz Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS);
- Wielodomenowy sterownik: zaawansowany technologicznie mikroprocesorowy system umożliwiający bezproblemowe integrowanie różnych obszarów (domen) sterowania i funkcji;
- V2V/V2X: technologia bezprzewodowej komunikacji z pojazdem i infrastrukturą rozszerzająca zakres i zasięg działania istniejących systemów ADAS;
- Inteligentne oprogramowanie sterujące, umożliwiające pojazdowi podejmowanie skomplikowanych decyzji podobnych do decyzji podejmowanych przez człowieka, podczas jazdy po ulicach wśród innych użytkowników ruchu;
- System wsparcia w przypadku korków na drodze;
- Automatyczny pilot autostradowy wraz z systemem zmiany pasa ruchu (pilotujący pojazd pomiędzy wjazdem a zjazdem z autostrady);
- Automatyczny pilot działający w terenie zabudowanym;
- System automatycznego parkowania i System wspomagania parkowania.
„Nasza bogata oferta produktów oraz wiedza i doświadczenie w integrowaniu wielu różnych systemów w pojazdach stawiają nas na znakomitej pozycji, wśród jedynie kilku firm, które są w stanie zaoferować producentom samochodów kompleksowe rozwiązania umożliwiające automatycznie kierowanie pojazdem” dodał Owens.
Oferując produkty, które są skalowalne, elastyczne i przystępne cenowo, firma Delphi aktywnie współpracuje z producentami samochodów w kwestii produkcji w pełni zautomatyzowanych pojazdów. Opracowanie wielu z tych technologii aktywnego bezpieczeństwa wymagało długofalowych wizji. Dzisiaj są one montowane w samochodach aby tworzyć bezpieczną przyszłość na drogach na całym świecie.