W Superteście Ekonomii organizowanym jak co roku przez Stowarzyszenie Auto Klub Dziennikarzy Polskich, ŠKODA Citigo 1.0 MPI uzyskała wynik 3,61 l/100 km (zwyciężając w kategorii samochodów benzynowych), a Fabia 1.6 TDI ze spalaniem na poziomie 3.75 l/100km, była druga w kategorii samochodów silnikiem diesla.
W IX. edycji testu udział wzięło 12 uczestników. Pogoda nie sprzyjała biciu ubiegłorocznych rekordów. Przypomnijmy – w ubiegłym roku ŠKODA Octavia GreenLine II generacji okazała się najlepsza z wynikiem spalania 1,89 l/100 km! Deszcz, silny wiatr i trudne warunki na drodze nie pomogły w pobiciu tego rekordu, jednak wyniki uzyskane przez kierowców i tak są imponujące.
Za kierownicą ŠKODY Citigo 1.0 MPI usiadł Radosław Jaskulski (jego wynik: 3,61 l/100km), a za kierownicą Fabii - Piotr Kwapiszewski (3,75 l/100km). Obaj kierowcy są instruktorami jazdy Szkoły Auto ŠKODY. Poza właściwościami silników w poszczególnych autach, osiągnięciu takich rezultatów sprzyjają odpowiednie umiejętności i stosowanie technik eco-jazdy.
W tym roku trasa Supertestu Ekonomii liczyła prawie 300 km - przebiegała najpierw drogą ekspresową S7 do Radomia, następnie drogą krajową nr 12 przez Zwoleń do Puław, a stamtąd drogą wojewódzką nr 801, wzdłuż Wisły, z powrotem do Warszawy.
W IX. edycji testu udział wzięło 12 uczestników. Pogoda nie sprzyjała biciu ubiegłorocznych rekordów. Przypomnijmy – w ubiegłym roku ŠKODA Octavia GreenLine II generacji okazała się najlepsza z wynikiem spalania 1,89 l/100 km! Deszcz, silny wiatr i trudne warunki na drodze nie pomogły w pobiciu tego rekordu, jednak wyniki uzyskane przez kierowców i tak są imponujące.
Za kierownicą ŠKODY Citigo 1.0 MPI usiadł Radosław Jaskulski (jego wynik: 3,61 l/100km), a za kierownicą Fabii - Piotr Kwapiszewski (3,75 l/100km). Obaj kierowcy są instruktorami jazdy Szkoły Auto ŠKODY. Poza właściwościami silników w poszczególnych autach, osiągnięciu takich rezultatów sprzyjają odpowiednie umiejętności i stosowanie technik eco-jazdy.
W tym roku trasa Supertestu Ekonomii liczyła prawie 300 km - przebiegała najpierw drogą ekspresową S7 do Radomia, następnie drogą krajową nr 12 przez Zwoleń do Puław, a stamtąd drogą wojewódzką nr 801, wzdłuż Wisły, z powrotem do Warszawy.