W maju Polacy sprowadzili do kraju 62,2 tys. używanych samochodów - podał wczoraj resort finansów. Choć to najwyższy poziom importu od początku roku, majowy wynik był o 38 proc. niższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem. (...).
- Wielkość importu używanych samochodów utrzymuje się w tym roku na stabilnym poziomie. I moim zdaniem tak też będzie w najbliższych miesiącach - komentuje Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. - Widać wyraźnie, że niekorzystny dla importerów kurs złotego najmocniej wpływa na spadek importu. (...)
Niestety w tym roku rośnie średni wiek sprowadzanego do kraju pojazdu. (...) Po pięciu miesiącach tego roku wozy najstarsze (dziesięć lat i więcej) stanowiły już 44,5 proc. importu. Z kolei w przedziale do czterech lat odnotowano spadek do 11 proc.
Gdyby obecny trend w imporcie używanych pojazdów się utrzymał, w całym roku liczba sprowadzanych aut sięgnęłaby ok. 630 tys. Byłby to najniższy wynik od czasu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. .
Więcej w "Rzeczpospolitej".
- Wielkość importu używanych samochodów utrzymuje się w tym roku na stabilnym poziomie. I moim zdaniem tak też będzie w najbliższych miesiącach - komentuje Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. - Widać wyraźnie, że niekorzystny dla importerów kurs złotego najmocniej wpływa na spadek importu. (...)
Niestety w tym roku rośnie średni wiek sprowadzanego do kraju pojazdu. (...) Po pięciu miesiącach tego roku wozy najstarsze (dziesięć lat i więcej) stanowiły już 44,5 proc. importu. Z kolei w przedziale do czterech lat odnotowano spadek do 11 proc.
Gdyby obecny trend w imporcie używanych pojazdów się utrzymał, w całym roku liczba sprowadzanych aut sięgnęłaby ok. 630 tys. Byłby to najniższy wynik od czasu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. .
Więcej w "Rzeczpospolitej".