Na początku czerwca na ulice Gdyni wyjechał Solaris Trollino 24. Unikatowy, najdłuższy pojazd producenta z Bolechowa przechodzi obecnie testy jezdne, podczas których inżynierowie dopracowują algorytmy sterowania m.in. czwartą osią, przegubami i systemem EBS. Testy z wykorzystaniem infrastruktury technicznej PKT Gdynia potrwają około 6 tygodni.
Solaris Trollino 24, którego oficjalna światowa premiera odbędzie się podczas największej europejskiej imprezy targowej – zaplanowanych na 18-23 października targach Busworld w Brukseli, przechodzi obecnie intensywne jazdy testowe z wykorzystaniem sieci trakcyjnej PKT Gdynia.
Okres 6 tygodni, jakie pojazd spędzi w tym nadmorskim mieście wykorzystany zostanie również na przeprowadzenie badań pojazdu przez jednostki certyfikacyjne w celu uzyskania dopuszczenia do ruchu z pasażerami i homologacji.
Solaris Trollino 24, którego oficjalna światowa premiera odbędzie się podczas największej europejskiej imprezy targowej – zaplanowanych na 18-23 października targach Busworld w Brukseli, przechodzi obecnie intensywne jazdy testowe z wykorzystaniem sieci trakcyjnej PKT Gdynia.
Okres 6 tygodni, jakie pojazd spędzi w tym nadmorskim mieście wykorzystany zostanie również na przeprowadzenie badań pojazdu przez jednostki certyfikacyjne w celu uzyskania dopuszczenia do ruchu z pasażerami i homologacji.
Prototypowy pojazd – Solaris Trollino 24 – powstał z myślą o stworzeniu platformy do przyszłej, seryjnej produkcji pojazdów 24-metrowych z napędem hybrydowym, elektrycznym oraz trolejbusów. Najnowszy produkt Solarisa jest pojazdem bardzo zaawansowanym technicznie. Jego napęd stanowią dwa silniki trakcyjnie, napędzające dwie osie napędowe. Zamontowany w trolejbusie pakiet baterii ładowany będzie podczas jazdy z trakcji trolejbusowej poprzez stosowany tradycyjnie w trolejbusach pantograf dwupolowy. Energia zgromadzona w bateriach wykorzystywana będzie z kolei do zasilania napędu, gdy trolejbus znajduje się poza trakcją elektryczną. Aby ułatwić manewry w ruchu miejskim, czwarta oś pojazdu jest osią skrętną. Pojazd, o unikatowym układzie drzwi 2-2-2-2-2, wyposażony został ponadto m.in. w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.
Firma Solaris Bus & Coach wprowadziła do swojej oferty trolejbusy już w 2001 roku, a pierwszy z nich trafił właśnie do Gdyni. Od tego momentu blisko 1500 pojazdów tego typu zostało zamówionych i dostarczonych do klientów z 16 państw
Firma Solaris Bus & Coach wprowadziła do swojej oferty trolejbusy już w 2001 roku, a pierwszy z nich trafił właśnie do Gdyni. Od tego momentu blisko 1500 pojazdów tego typu zostało zamówionych i dostarczonych do klientów z 16 państw