19 grudnia 2018 roku zarząd URSUS S.A. w restrukturyzacji otrzymał zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszych ofert w postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie partnerstwa innowacyjnego (NR 44/17/PI) przez NCBiR na opracowanie i dostawę typoszeregu innowacyjnych pojazdów bezemisyjnego transportu publicznego.
Zgodnie z informacją z NCBiR Konsorcjum URSUS BUS, w skład którego wchodzi m.in. URSUS S.A. oraz spółka zależna - URSUS BUS S.A., zostało wybrane do realizacji zamówienia.
Wśród wybranych ofert, poza ofertą Konsorcjum URSUS BUS, Zamawiający wskazał oferty złożone przez Politechnikę Śląską oraz Konsorcjum, którego liderem jest AUTOSAN sp. z o.o. Kolejnym etapem realizacji zamówienia publicznego będzie zawarcie umów z wykonawcami, którzy przedstawili najkorzystniejsze oferty. Na realizację wszystkich 3 etapów fazy B+R zgodnie z ofertą złożoną w ramach postępowania Konsorcjum URSUS BUS ma uzyskać finansowanie w kwocie 22.350.000 zł netto.
Faza B+R podzielona jest na 3 etapy:
Po podpisaniu umowy z Zamawiającym i przedstawieniu gwarancji bankowej bądź ubezpieczeniowej, Konsorcjum URSUS BUS otrzyma zaliczkę w kwocie 2.250.000 zł netto przeznaczoną na realizację pierwszego etapu fazy badawczo-rozwojowej. Pozostałe zaliczki w wysokości 90% wartości dwóch kolejnych etapów będą wypłacane zgodnie z zaplanowanym harmonogramem realizacji procesu B+R.
Zamówienie publiczne składa się z fazy badawczo-rozwojowej oraz wdrożeniowej polegającej na dostarczeniu pojazdów niskoemisyjnych. Budżet przeznaczony na realizację fazy badawczo-rozwojowej dla Konsorcjum URSUS BUS wynosi 22.350.000 zł netto, natomiast na realizację fazy wdrożeniowej zaplanowano 2.514.200.000 zł netto. Kwota przeznaczona na fazę wdrożeniową, zgodnie z założeniami postępowania zostanie rozdysponowana pomiędzy dwa najlepiej ocenione w fazie B+R podmioty uczestniczące w postępowaniu. Termin realizacji zamówienia (fazy B+R oraz fazy wdrożeniowej) przypada na 31 grudnia 2023 roku.
Każdemu wykonawcy, a także innemu podmiotowi, który miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych przysługują środki ochrony prawnej.
Zgodnie z informacją z NCBiR Konsorcjum URSUS BUS, w skład którego wchodzi m.in. URSUS S.A. oraz spółka zależna - URSUS BUS S.A., zostało wybrane do realizacji zamówienia.
Wśród wybranych ofert, poza ofertą Konsorcjum URSUS BUS, Zamawiający wskazał oferty złożone przez Politechnikę Śląską oraz Konsorcjum, którego liderem jest AUTOSAN sp. z o.o. Kolejnym etapem realizacji zamówienia publicznego będzie zawarcie umów z wykonawcami, którzy przedstawili najkorzystniejsze oferty. Na realizację wszystkich 3 etapów fazy B+R zgodnie z ofertą złożoną w ramach postępowania Konsorcjum URSUS BUS ma uzyskać finansowanie w kwocie 22.350.000 zł netto.
Faza B+R podzielona jest na 3 etapy:
- Etap 1 – opracowanie dokumentacji pojazdu 12 m (zgodnej z oczekiwaniami Zamawiającego) – NCBiR planuje na ten etap przyznać 2.500.000 zł netto/podmiot, czas realizacji etapu 195 dni. Po tym czasie NCBiR będzie oceniał przedłożoną dokumentację pod kątem spełniania wymogów SIWZ. Do kolejnej fazy zostaną dopuszczone podmioty, których dokumentacja zostanie pozytywnie oceniona przez NCBiR.
- Etap 2 – opracowanie prototypu pojazdu 12 m – NCBiR planuje na ten etap przyznać 4.850.000 zł netto/podmiot, czas realizacji etapu 225 dni. Po tym etapie NCBiR będzie oceniał prototyp pod kątem spełniania wymogów SIWZ. Do kolejnej fazy zostaną dopuszczone podmioty, których prototyp 12m zostanie pozytywnie oceniony przez NCBiR i Zamawiających w trakcie testów.
- Etap 3 – opracowanie typoszeregu prototypów pojazdów 10m, 12m i 18m – NCBiR planuje na ten etap przyznać 15.000.000 zł netto/podmiot, czas realizacji etapu 215 dni. Po tym etapie NCBiR będzie oceniał zaprezentowany typoszereg pojazdów pod kątem spełniania wymogów SIWZ. Do kolejnej fazy (wdrożeniowej) zostaną dopuszczone podmioty, których typoszereg pojazdów zostanie pozytywnie oceniony przez NCBiR i Zamawiających.
Po podpisaniu umowy z Zamawiającym i przedstawieniu gwarancji bankowej bądź ubezpieczeniowej, Konsorcjum URSUS BUS otrzyma zaliczkę w kwocie 2.250.000 zł netto przeznaczoną na realizację pierwszego etapu fazy badawczo-rozwojowej. Pozostałe zaliczki w wysokości 90% wartości dwóch kolejnych etapów będą wypłacane zgodnie z zaplanowanym harmonogramem realizacji procesu B+R.
Zamówienie publiczne składa się z fazy badawczo-rozwojowej oraz wdrożeniowej polegającej na dostarczeniu pojazdów niskoemisyjnych. Budżet przeznaczony na realizację fazy badawczo-rozwojowej dla Konsorcjum URSUS BUS wynosi 22.350.000 zł netto, natomiast na realizację fazy wdrożeniowej zaplanowano 2.514.200.000 zł netto. Kwota przeznaczona na fazę wdrożeniową, zgodnie z założeniami postępowania zostanie rozdysponowana pomiędzy dwa najlepiej ocenione w fazie B+R podmioty uczestniczące w postępowaniu. Termin realizacji zamówienia (fazy B+R oraz fazy wdrożeniowej) przypada na 31 grudnia 2023 roku.
Każdemu wykonawcy, a także innemu podmiotowi, który miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych przysługują środki ochrony prawnej.