Na mocy aneksu nastąpi wzrost łącznego dofinansowania projektu z kwoty 250 mln zł do kwoty 500 mln zł. Realizacja umowy inwestycyjnej ma umożliwić kontynuowanie prac z dostawcą platformy, dalsze prace inżynieryjne oraz działania przygotowawcze związane z budową fabryki Izery.
17 listopada 2022 roku została podpisana umowa licencyjna pomiędzy ElectroMobility Poland S.A. a Zhejiang Geely Holding Group (Geely Holding), największym chińskim koncernem motoryzacyjnym, do którego należą marki taki jak Geely, Zeekr, Maple, Geometry ale także Volvo Cars, Polestar, Lotus i Proton. W ramach umowy chiński partner udostępni EMP i autom marki IZERA platformę SEA (Sustainable Experience Architecture).
Najistotniejszym celem ElectroMobility Poland S.A. na rok 2023 jest pozyskanie inwestorów strategicznych. EMP deklaruje, że na realizacja całego projektu potrzebne jest 6 miliardów złotych, bez wskazania jaki procent tej sumy stanowią opłaty licencyjne wobec Geely, koszt budowy fabryki czy inne składowe elementy inwestycji.
Więcej o projekcie w najnowszym kwartalniku AutomotiveSuppliers.pl review (artykuł: IZERA: platforma potwierdzona. Kiedy ruszy produkcja elektryków w Jaworznie?).
Pobierz kwartalnik |
Archiwalne wydania „AutomotiveSuppliers.pl review” są dostępne bezpłatnie w serwisie AutomotiveSuppliers.pl (dla subskrybentów).