Volvo Buses otrzymało zamówienie na cztery elektryczne autobusy Volvo 7900 od firm transportowych Bivab i Uddevalla Omnibus dla miasta Uddevalla w zachodniej Szwecji.
Autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą po mieście Uddevalla już od 2014 roku.
Nowe elektryczne autobusy zostaną wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo. Na ulicach Udevalli pojawią się latem przyszłego roku. Autobusy zostaną sprzedane w formie kompletnego rozwiązania „pod klucz”, a Volvo zadba o serwis i konserwację zarówno pojazdów, jak i ich akumulatorów po stałych miesięcznych kosztach.
Zamówione elektryczne autobusy posiadają akumulatory o pojemności 200 kWh, które będą ładowane w zajezdni za pomocą kabli CCS. Pojazdy są też wyposażone w umieszczone na dachu pantografy, służące do szybkiego ładowania w przyszłości na zaplanowanych trasach. Zużycie energii przez elektryczny autobus Volvo jest o około 80 procent niższe niż w przypadku autobusu z silnikiem wysokoprężnym. Elementem wyposażenia autobusów będą m.in. gniazda USB, co umożliwi pasażerom ładowanie telefonów komórkowych i innych urządzeń podczas jazdy.
Volvo sprzedało do tej pory autobusy całkowicie elektryczne w Szwecji, Wielkiej Brytanii, Luksemburgu, Holandii, Norwegii i Polsce. W czerwcu firma otrzymała zamówienie na 30 autobusów elektrycznych od firmy GS Buss i Urzędu Transportu Publicznego Västtrafik w Göteborgu, które było jak dotąd największym zamówieniem na autobusy elektryczne w Szwecji.
Poza pojazdami elektrycznymi Volvo 7900 Electric, Volvo Buses posiada w swojej ofercie zelektryfikowanych pojazdów również autobusy hybrydowe i elektryczne hybrydy („plug-in hybrids”). Pojazdy te są w całości projektowane przez polskich inżynierów i produkowane seryjnie od 2010 roku w fabryce Volvo we Wrocławiu. Do tej pory firma sprzedała łącznie ponad 4000 elektrycznych autobusów Volvo na całym świecie.
Autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą po mieście Uddevalla już od 2014 roku.
Nowe elektryczne autobusy zostaną wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo. Na ulicach Udevalli pojawią się latem przyszłego roku. Autobusy zostaną sprzedane w formie kompletnego rozwiązania „pod klucz”, a Volvo zadba o serwis i konserwację zarówno pojazdów, jak i ich akumulatorów po stałych miesięcznych kosztach.
Zamówione elektryczne autobusy posiadają akumulatory o pojemności 200 kWh, które będą ładowane w zajezdni za pomocą kabli CCS. Pojazdy są też wyposażone w umieszczone na dachu pantografy, służące do szybkiego ładowania w przyszłości na zaplanowanych trasach. Zużycie energii przez elektryczny autobus Volvo jest o około 80 procent niższe niż w przypadku autobusu z silnikiem wysokoprężnym. Elementem wyposażenia autobusów będą m.in. gniazda USB, co umożliwi pasażerom ładowanie telefonów komórkowych i innych urządzeń podczas jazdy.
Volvo sprzedało do tej pory autobusy całkowicie elektryczne w Szwecji, Wielkiej Brytanii, Luksemburgu, Holandii, Norwegii i Polsce. W czerwcu firma otrzymała zamówienie na 30 autobusów elektrycznych od firmy GS Buss i Urzędu Transportu Publicznego Västtrafik w Göteborgu, które było jak dotąd największym zamówieniem na autobusy elektryczne w Szwecji.
Poza pojazdami elektrycznymi Volvo 7900 Electric, Volvo Buses posiada w swojej ofercie zelektryfikowanych pojazdów również autobusy hybrydowe i elektryczne hybrydy („plug-in hybrids”). Pojazdy te są w całości projektowane przez polskich inżynierów i produkowane seryjnie od 2010 roku w fabryce Volvo we Wrocławiu. Do tej pory firma sprzedała łącznie ponad 4000 elektrycznych autobusów Volvo na całym świecie.