W ostatnim miesiącu I półrocza br. we Francji zarejestrowano tylko o 0,9 proc. mniej nowych samochodów niż w tym samym okresie 2011 r., wynika z danych CCFA (Le Comité des Constructeurs Français d’Automobiles).
To znaczący zmiana po kilkumiesięcznym okresie znaczących spadków. W czerwcu br. we Francji zarejestrowano 248,7 tys. nowych aut. Sprzedaż głównej marki we Francji, Renault wzrosła o 4,7 proc. (52 tys.). Spadki nadal dotykają modele koncernu PSA - Peugeot o 11,6 proc. (38,7 tys.) a Citroena o 8,3 proc. (36,6 tys.). Na marki francuskie (w tym Dacia) przypadło w czerwcu br. 55,86 proc. wszystkich zarejestrowanych nowych pojazdów (137,6 tys. sztuk).
W I półroczu 2012 r. we Francji kupionych ponad 1,25 mln nowych pojazdów, o 13,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Na auta francuskie przypadło 55,82 proc. całości, w tym 21,23 proc. na Renault (266,5 tys. sztuk, -15,4 proc.), 16,25 proc. na Peugeot (204 tys., 21,1 proc.), 14,71 proc. na Citroena (184,6 tys., -18,8 proc.) i 3,48 proc. na Dacię (43,7 tys., -13,2 proc.).
To znaczący zmiana po kilkumiesięcznym okresie znaczących spadków. W czerwcu br. we Francji zarejestrowano 248,7 tys. nowych aut. Sprzedaż głównej marki we Francji, Renault wzrosła o 4,7 proc. (52 tys.). Spadki nadal dotykają modele koncernu PSA - Peugeot o 11,6 proc. (38,7 tys.) a Citroena o 8,3 proc. (36,6 tys.). Na marki francuskie (w tym Dacia) przypadło w czerwcu br. 55,86 proc. wszystkich zarejestrowanych nowych pojazdów (137,6 tys. sztuk).
W I półroczu 2012 r. we Francji kupionych ponad 1,25 mln nowych pojazdów, o 13,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Na auta francuskie przypadło 55,82 proc. całości, w tym 21,23 proc. na Renault (266,5 tys. sztuk, -15,4 proc.), 16,25 proc. na Peugeot (204 tys., 21,1 proc.), 14,71 proc. na Citroena (184,6 tys., -18,8 proc.) i 3,48 proc. na Dacię (43,7 tys., -13,2 proc.).